T.C.
YALVAÇ BELEDİYE BAŞKANLIĞI
YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA
YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
AMAÇ
KAPSAM DAYANAK TANIMLAR VE TEMEL İLKELER AMAÇ
MADDE 1 –
Bu Yönetmeliğin amacı; Yalvaç Belediye Başkanlığı Yazı İşleri Müdürlüğü’nün
kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını
düzenlemektir.
YASAL DAYANAK
MADDE 2 – Bu yönetmelik;
5393 sayılı Belediye Kanunu, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare
Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik, Yalvaç Belediye
Meclisinin 09.02.2015 tarih ve 30 Sayılı kararı doğrultusunda ve yürürlükteki
diğer ilgili mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır
KAPSAM
MADDE 3-
Bu yönetmelik, Yalvaç Belediye Başkanlığı Yazı İşleri Müdürlüğü'nün kuruluş,
görev, yetki ve sorumlulukları ile
çalışma usul ve esaslarına ilişkin hükümleri kapsar.
TANIMLAR
MADDE 4 -
Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
Başkan : Yalvaç Belediye
Başkanı’nı,
Belediye
:
Yalvaç Belediye Başkanlığı’nı,
Müdür : Yazı İşleri Müdürü’nü,
Müdürlük : Yazı İşleri
Müdürlüğü’nü,
Üst Sorumlu : Müdürün görevlerine yardımcı, Kendisine
bağlanan bölüm ve büroların iş ve
İşlemlerini
ilgili mevzuat çerçevesinde yürüten
Personel :
Müdürlüğe bağlı çalışan tüm personeli, ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
KURULUŞ
VE YAPILANMA
Kuruluş
MADDE 5 – Yazı
İşleri Müdürlüğü, Başkan ve/veya Başkan Yardımcısına bağlı bir birimdir. Müdür,
Memurlar, işçi ve taşeron personelinden
oluşur.
a)
İhtiyaç
duyulması halinde Başkanlık makamının onayı ile Şeflikler, bürolar açılabilir.
b)
İki
ayrı şefliğin, büronun veya servisin yapacağı iş ikiz görev olarak tek büroda
toplanabilir.
c)
Farklı
bürolardaki veya servislerdeki görevler ikiz görev olarak tek personele
verilebilir, (Kurulduğunda) Şeflikler ve Bürolar arası görev dağılımında Müdür
yetkilidir.
d)
Müdürlük
bünyesinde yeterli ve deneyimli personel olmaması durumunda, Bu yönetmelikte
zikredilen görevlerden, Diğer müdürlüklerde görevli memur ve işçi personele
Başkanlık Makamının onayı ile ikiz görev olarak verilebilir.
Teşkilatlanma
MADDE 6 -
Müdürlüğün personel yapısı Norm Kadro esaslarına göre ihdas edilmiş olup; aşağıdaki
gibidir;
a) Müdür,
b) Memur
c) Daimi İşçi
d) Geçici
İşçiler
e) Taşeron
işçiler
f) Sözleşmeli
Personel
Müdürlüğün teşkilat yapısı
aşağıdaki gibidir;
a) Yazı
İşleri servisi
b) İnsan
Kaynakları Servisi
c) Bilgi
İşlem servisi
d) Evlendirme
servisi
e) Ölçüler
ve Ayar servisi
f) İlan
ve Santral servisi
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
GÖREV
YETKİ VE SORUMLULUKLAR
Görevleri
MADDE 7-
Yazı İşleri Müdürlüğü; Yazı İşleri Müdürlüğü görevleri aşağıda belirtildiği
maddeler kapsamında yürütülür.
1)
Belediyeye gelen dilekçe ve evrakların kayıtlarını yaparak ilgili Müdürlüklere
sevk etmek, Konular hakkında Başkana bilgi vermek.
2) Belediye içi ve dışına gönderilecek
evrakların yazışma kurallarını belirleyen Standart Dosya Planı ve Dosyalama
İşlemlerinde Uygulanacak Kurallara” göre uygunluğunu sağlamak ve bu evrakları
göndermek. İlgili tüm Müdürlüklerden gelen tebligat ve mektupların posta ile
gönderilmesini sağlamak.
3)
Belediye Başkanlığından çıkan evrakların kayıt altına alınarak 25 Mart 2005
tarih ve 25766 sayılı Resmi Gazetede Yayımlanarak yürürlüğe giren “Standart
Dosya Planı ve Dosyalama İşlemlerinde Uygulanacak Kurallara” göre
dosyalanmasını sağlamak.
4) Resmi Gazetede çıkan ve müdürlüğünü
ilgilendiren kanun, tüzük, yönetmelik ve genelgeleri arşiv oluşturulacak
şekilde dosyalamak.
5) İçişleri Bakanlığı Mülkiye Müfettişleri
tarafından yapılan denetim sonucunda hazırlanan teftiş raporlarında belirtilen
öneri ve eleştirilerin yerine getirilmesi, raporların cevaplandırılması
6)
Belediye Meclisi ile ilgili 5393 sayılı Belediye Kanununun 18. maddesinde
belirtilen görevlerin yerine getirilmesi ile ilgili gerekli yazışmaları
hazırlamak ve yapmak. Meclis kararlarının tasdiki sonucu ilgili Müdürlüğe sevk
etmek ve birer suretlerini dosyalamak.
7) Meclis işlerinde görevli elemanların
çalışmalarını organize etmek ve yardımcı olmak.
8) Meclis ile ilgili 5393 sayılı Kanunun 20.
maddesinde belirtilen Meclis toplantısı ile ilgili tüm işlevleri yerine
getirmek ve Meclis Kararlarının Kanunlara uygun yazılmasını sağlamak.
9) 5393 sayılı Belediye Kanunun 23.maddesinde
Meclis Kararlarının kesinleşmesi için belirtilen usulleri takip etmek.
10)
Meclisle ilgili çalışmaları takip etmek, oturum tutanaklarını düzenli bir
şekilde yazıp, suretlerini dosyalamak.
11) Meclis Üyelerine, Encümen üyelerine ve
komisyon üyelerine ait aylık puantaj cetvellerini Mali Hizmetler Müdürlüğüne
göndermek.
12) İhtisas
komisyonları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
13)
Belediye Encümen toplantılarına (başkanlık makamının görevlendirmesi halinde) 5393
sayılı Belediye Kanununun 33/b maddesi gereği katılmak, Encümen
toplantılarında, yönlendirme ve sekretarya görevini yapmak.
14)
Encümende alınan kararları yazışma kurallarına uygun olarak hazırlayıp,
imzalattırdıktan sonra ilgili müdürlüklere göndermek ve birer suretini
arşivlemek.
15)
Belediye Kanunu uygulamasıyla ilgili yeni çıkacak olan, tüzük, yönetmelik,
genelge ve tebliğlerden birer suret meclis üyelerine vermek.
16) Belediye
personelinin özlük işlemlerini yürütmek,
17) Belediye personelinin
maaş, ücret ve sosyal güvenlik kurumları ile ilgili işlemlerini yapmak
18) Belediyenin insan
gücü planlaması ve personel politikalarıyla ilgili çalışmaları yapmak
19) Toplu iş sözleşmesi
çalışmalarını yürütmek
20) Belediye
personelinin bilgi ve tecrübelerini artırmak amacıyla seminer, konferans,
panel, gezi vb. etkinliklere katılımlarına ve başka kurum ve kuruluşlarda bilgi
ve tecrübelerini artırmak amacıyla gönderilmelerine ilişkin iş ve işlemleri
yürütmek,
21) Belediyemizin
kurumsal gelişimi ile ilgili faaliyetlerde bulunmak
22) Belediye sınırları
içinde yaşayan fakir, düşkün, kimsesiz, yoksul vatandaşların; giyim, gıda,
kırtasiye, eğitim, barınma, yakacak, ev eşyaları vb. asli ihtiyaçlarını
karşılamak üzere “organizasyonlar” oluşturmak ve bu düzenlemeleri kapsayacak
Yönetmelik hazırlamak
23) Belediye çalışmalarının
halka duyurulması, halkla ilişkilerin geliştirilmesi ve sürdürülmesini
sağlamak. Bu amaçla toplantı, anket, ziyaret, tanıtım ve benzeri faaliyetleri
yapmak. İş takibi, ziyaret ve benzeri sebeplerle gelenlerin sorunlarının hızlı
ve tam olarak çözülmesi için gerekli çalışmaları koordine etmek, bilgi edinme
kapsamında gelen başvuruları kayda almak, ilgili birimlere iletmek ve
ilgililere bilgi vermek,
24) Evlendirmeye dair
müracaatları kabul ederek, evlendirme ile ilgili hizmetleri yürütmek ve
sonuçlandırmak,
25) 82.Yalvaç Grup
Merkezi Ölçüler ve Ayar memurluğu iş ve işlemlerini yürütmek
26) Kurumun iç ve dış haberleşme hizmetlerini yürütmek
27)Vatandaşların
başkanlıktan onaylı ilan talepleri ile resmi kurumlardan gelen ilanların anons
edilmesi veya ilan tahtasına asılmasını sağlamak,
28)Resmi kurumlardan
gelen ilanların süresi içinde ilan edilerek ilan tutanaklarının bildirimini
sağlamak
29)Belediye
birimlerinden bilgisayar destekli kaliteli hizmet sunmak amaç ve hedeflerine
göre ihtiyaç duyulan yazılımları temin etmek, diğer birimleri bilgisayar
alımlarında teknik danışmanlık hizmeti vermek.
30)Yazılım
programlarında çıkan eksiklikleri gidermek veya gidertmek,
31)E- Belediye ve
sisteminin kurulması ve düzenli çalışmasını sağlamak.
32)Otomasyon sisteminin
düzenli çalışmasını sağlamak
33)Belediyemizin yerel
Ağ bağlantılarının verimli ve sağlıklı çalışmasını sağlamak
34)Belediyemizde
kullanılmakta olan programların güncellemeleri ve bakımı sağlanması iş ve
işlemleri,
35)Web sitesinin güncel
tutulmasını sağlamak.
36)Veri güvenliği için
gerekli yazılım ve donanım ihtiyaçlarının karşılanması ve düzenli bilgi
yedeklerinin alınması.
37)Müdürlüğe
iletilen yazılı ve sözlü taleplerin Müdürlük görev ve yetki alanında kalan
mevzuata uygun olan talepleri değerlendirerek çözüme ulaştırmak
38)Müdürlük
bütçesini yıllık performans programına uygun olara hazırlayarak, ilgili
kanunlar çerçevesinde işlemleri yürütmek.
39)Müdürlüğün taşınır
kayıt işlemlerini yapmak
40)Arşiv işlemlerini
yapmak
41)İş
güvenliğini sağlamak ve çalışma ortamının sürekli iyileştirilmesi için gerekli
çalışmaları yapmak.
42)Belediye
Ana Hizmet Binası temizlik hizmetlerini koordine etmek.
43)Belediye
Başkanı tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak ve yaptırmak.
44)
Başta Müdür olmak üzere tüm personel hizmetlerin yasalara uygun, etkin ve
verimli bir şekilde yürütülmesinden başkana karşı sorumludur.
Müdürün görev yetki ve sorumluluğu
MADDE 8-
Yazı İşleri Müdürü görev ve hizmetlerinden ötürü Belediye Başkanı ve/veya
Başkan Yardımcısına karşı sorumlu olup;
Müdürün Görevleri;
1) Yazı işleri müdürlüğünü başkanlık makamına
karşı temsil etmek ve başkanlık makamınca verilen görevleri gerçekleştirmek,
2)
Müdürlüğün görev ve sorumluluk alanına giren konuları belediye başkanı ve/veya
başkan yardımcısından gelen talimatlar doğrultusunda sorumlu olduğu bütün yasal
mevzuat hükümlerine uygun olarak yerine getirmek,
3) Müdürlüğün görev alanına giren bütün
konularda personeli ile ilgili olarak gerekli görevlendirmeleri yapmak,
müdürlük faaliyetlerini denetlemek, varsa aksaklıkları gidermek, 4) Belediyenin
stratejik plan ve performans programında yer alan müdürlükle ilgili çalışmalar
yapmak, hedefleri gerçekleştirmek,
5) Müdürlüğün yıllık bütçesini hazırlayıp
uygulamak,
6)Müdürlüğün yıllık faaliyet raporunu ve
gerektiğinde belirli sürelere ilişkin müdürlük faaliyetlerini üst makamlara
sunmak,
7)
Belediye Personelinin performans durumunu izlemek, gerekli değerlendirmeleri
yapmak, varsa ceza veya ödül için üst makamlara teklifte bulunmak, personelin
izin planlarını yapmak, izinlerini kullanmasını sağlamak, rapor, doğum, ölüm
vb. konular ile özlük işlemlerini takip ve kontrol etmek,
8)
Belediye başkanlığı adına gelen-giden evrakların kontrolünü yapmak, sevk ve
havalesini yaptıktan sonra yerine ulaşmasını ve arşivlenmesini kontrol etmek,
9)
Belediye meclisine ve encümenine görüşülmesi için sevkli gelen evrakları
düzenleyerek meclis ve encümen gündemlerinin oluşturulması için başkanlığa
sunulmasını sağlamak,
10) Meclis toplantı tarihinin ve belediye
başkanı tarafından belirlenen gündem maddelerinin, Belediye Kanununun 20. ve
21. maddeleri gereğince en az üç gün önceden meclis üyelerine ulaşmasının
kontrolünü yapmak ve gündemin duyurulmasını sağlamak,
11)
Belediye meclisinde görüşülen konulara ilişkin karar özetlerinin, toplantı
tutanaklarının ve bir sonraki meclis toplantısının duyurulmasını sağlamak,
12)
Alınan meclis kararlarının kesinleşme sürecini takip etmek, kesinleşen meclis
kararlarının ilgili birimlere ulaşmasını sağlamak,
13)
Belediye encümen'ince alınan kararların yazımı ve ilgili birimlere ulaşmasını
sağlamak, 14) Meclis ve encümen üyelerinin devamlılık cetvellerinin tutulmasını
sağlamak.
15)
Evlendirme hizmetlerinin yürütülmesi ve Nüfus Müdürlüğünde tescil ettirilmesi
16)
Ölçü Ayar iş ve işlemlerini yürütmek
17)
Belediyenin insan gücü planlaması ve personel politikalarıyla ilgili
çalışmaları yapmak
18) Belediye
personelinin özlük işlemlerini yürütmek,
Müdürün Yetkileri;
1)
Müdürlük görevlerinin yerine getirilmesinde harcama yetkilisi sıfatıyla
belediye bütçesinde öngörülen harcamaları yapmak,
2)
Müdürlük görevlerinin yerine getirilmesinde personele görev vermek ve müdürlük
dahilinde görev yerlerini değiştirmekle yetkilidir. Müdürün Sorumlulukları;
Müdür, yetki ve görevleri ile ilgili yaptığı faaliyetlerden dolayı belediye
başkanına ve yürürlükte ki mevzuata karşı sorumludur.
Üst Sorumlunun görev, yetki ve
sorumlulukları
MADDE
9 –
Üst Sorumlunun görevleri;
1)Müdürlük örgütlenme şemasında yer
alan servislerde yapılan tüm iş ve işlemlerin müdür adına mevzuata uygun olarak
tam ve zamanında yapılmasını/yaptırılmasını sağlamak,
2)Personelin
mesaiye riayetini kontrol etmek,
3)Müdürün
verdiği diğer görevleri yerine getirmek.
Üst Sorumlunun yetkileri;
Müdürlük görevlerinin yerine getirilmesi için
personele iş bölüşümü ve dağıtımı yapmak.
Üst Sorumlunun sorumlulukları;
Üst
Sorumlu görev ve yetkileri ile ilgili yaptığı faaliyetlerden dolayı müdüre,
başkan yardımcısına, başkana ve yürürlükteki mevzuata karşı sorumludur.
Yazı işleri servisi
MADDE 10– Yazı işleri servisinin
görevleri;
1)Belediye başkanlığı adına gelen her türlü
evrakın teslim alınarak giriş kayıtlarını yapmak, 2)Gelen evrakları havale
edilmek üzere konularına göre ayırarak üst makama sunmak, 3)Havale edilen
evrakın zimmet defterine işlenerek ilgili birimlere ulaştırılmasını sağlamak,
4)Belediyemiz birimlerinden resmi ve özel kuruluşlarla vatandaşlara gönderilmek
üzere hazırlanan evrakın teslim alınarak kaydını yapmak,
5)Yürürlükteki mevzuatın öngördüğü diğer
görevler ile müdür ve Üst Sorumlu tarafından verilen görevleri yerine getirmek.
6)Belediye meclisinde görüşülüp karara
bağlanmak üzere belediye başkanlığından havaleli evrakları almak, kaydetmek,
7)Meclis
gündemini hazırlayarak onay için başkanlığa sunmak, onaylanan gündemin ilanını
sağlamak,
8)Meclis
toplantı gündemi ve bir önceki birleşime ait meclis kararlarının birer
suretleri ile birlikte 5393 sayılı Belediye Kanununun 21. maddesine göre meclis
üyelerine toplantı davetiyelerinin tebliğ edilmesini sağlamak,
9)Kesinleşen
kararların yürürlüğe girmesi için mülki idare amirliğine gönderilmesini
sağlamak, 10)Kesinleşen kararların karar özetlerinin hazırlanmasını ve ilan
edilmesini sağlamak, 11)Belediye Meclisi ve İhtisas Komisyonlarının
çalışmalarını takip etmek, çalışmalara yardım etmek,
12)Belediye
meclis toplantısına ilişkin devamlılık çizelgesini hazırlamak, takip etmek,
13)Meclis kararlarını, karar özetlerini, komisyon raporlarını ve meclis
toplantı tutanaklarını Belediyemiz internet sayfasında yayımlatmak,
13)Belediye Meclisi ile ilgili bütün
evrakların dosyalama ve arşivleme işlemlerini yapmak, 14)Başkanlık makamınca
belediye encümenine sevk edilen evrakı kaydetmek,
15)Encümen
gündemini hazırlayarak onay için başkana sunmak,
16)Başkanlıkça
onaylanan gündemi encümen üyelerine sunmak,
17)Belediye
encümeninde görüşülecek tüm evrakların önceden incelenerek, yasal dayanakları
ile birlikte encümene sunmak,
18)Encümence
alınan kararları yazmak ve encümen üyelerine imzalatmak,
19)Encümen
kararlarını kaydetmek ve işlem dosyasını zimmet defterine işleyerek ilgili
birimlere ulaştırılmasını sağlamak,
20)Encümen
kararlarının birer nüshasını müdürlük bünyesinde arşivlemek,
21)Yürürlükteki mevzuatın meclis ve encümen
için öngördüğü diğer görevler ile müdür tarafından verilen görevleri yerine
getirmek.
a) Raportörler
1)Meclis ve
İhtisas Komisyon toplantılarında sekreter ya görevini yapmak,,
2)Meclis ve
encümende çıkan kararları zamanında yazmak
3)Kararları çok
açık, aslına uygun ve yoruma yer bırakmadan yazmak,
b)
Kurye:
1)Kurum içi,
kurum dışı yazışmaların ve evrakların ilgili yerlere teslimini sağlamak,
2)Belediye ye
gelen misafirleri (vatandaşları ) karşılamak, ağırlamak yardımcı olmak.
3)Bina iç
temizliğine yardımcı olmak
İnsan Kaynakları servisi
MADDE 11– İnsan Kaynakları
servisinin görevleri;
1) Norm Kadro İlke ve Standartları
ile ilgili Yönetmelik gereği Memur ve İşçi Kadroları İptal-İhdas ve
değişiklik cetvelleri düzenleyerek Belediye Meclisine sunmak,
2) Belediye
Personelinin Özlük ve Sicil dosyalarını yasalar gereğince tutmak ve saklamak,
3)Personelin tüm hizmet
bilgilerinin ve bu bilgilerde oluşacak değişikliklerin güncel olarak Sosyal
Güvenlik Kurumunca hazırlanan web tabanlı (HİTAP) programa girilmesi.
4)Belediye
Hizmetlerinde çalıştırılacak olan Personelin işe alımları, Açıktan atanmaları,
Kurumlar arası Naklen atama işlemlerini, hizmet gereği yapılan görev
değişiklikleri ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,
5)Belediye Memurlarının
Terfi işlemleri ile ilgili her ay terfi edeceklerin listesini hazırlayarak
sicillerine işlemek,
6)Belediye Personelinin
(Memur-İşçi-Sözleşmeli Personel),Belediye Başkanı, Belediye Başkan Yardımcıları
maaş ve ücretleri, Sosyal Haklar ile ilgili Tahakkuk işlemlerini yapmak, bunlarla
ilgili Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK ve Emekli Kesenek )Primleri,Kefalet
Keseneği,Sendika aidatları,İcra kesintileri ile ilgili işlemleri
yapmak,Emekliliği gelen Personellerin emeklilik işlemlerini yapmak,
7)Belediye personelinin
(Memur-İşçi-Sözleşmeli Personel) yıllık ve diğer sosyal izinlerinin takibini
yapmak,
8)Belediye Personeli
(Memur-İşçi-Sözleşmeli Personel) ile ilgili Disiplin işlemlerini yapmak,
9) Toplu iş sözleşmesi
çalışmalarını yürütmek, Yürürlükte bulunan Toplu İş Sözleşmesi ve İş Kanunu
hükümlerini uygulamak,
10)Belediyemize
müracaat eden Üniversite ve Yüksekokul öğrencilerinin zorunlu stajlarını, kabul
etmek ve onaylamak,
11)Memuriyette iken bir
üst öğrenimi bitiren memurların intibaklarını yapmak,
12) Belediyenin insan
gücü planlaması ve personel politikalarıyla ilgili çalışmaları yapmak
13) Belediye
personelinin bilgi ve tecrübelerini artırmak amacıyla seminer, konferans,
panel, gezi vb. etkinliklere katılımlarına ve başka kurum ve kuruluşlarda bilgi
ve tecrübelerini artırmak amacıyla gönderilmelerine ilişkin iş ve işlemleri
yürütmek,
Bilgi İşlem servisi
MADDE 12– Bilgi İşlem servisinin görevleri;
1)Belediyenin tüm birimlerinin bilgi
teknolojileri kullanımlarını koordine eder, Bu amaçla diğer yasal dayanaklar ve
belediye başkanının verdiği yetki çerçevesinde diğer müdürlüklerin iş ve
işlemlerinde gerekli müdahale ve iyileştirmeleri yapmak,
2) Belediyeye birimlerin bilgisayar ve
iletişim teknolojisinden en iyi biçimde ve ortak olarak yararlanabilmesi için
gerekli altyapı çalışmalarını yapar Belediye bilgisayar sistemini bir bütün
olarak kurar ve işletir,
3)Bilgi İşlem e-devlet çalışmaları çerçevesinde
e-belediyecilik faaliyetlerini yürütür bu konuda gerekli çalışmaları yapar
4) Belediyenin bilişim teknolojilerini
kullanması ve hizmet olarak sunması için gerekli teknolojileri planlar,
araştırır, geliştirir
5) Belediyemiz ihtiyaçları doğrultusunda
kullanılacak yazılımları güncel mevzuata uygun biçimde yazar veya hizmet alımı
yoluyla temin eder. Yazılımların uyum içinde ortak veri havuzuna dayalı
çalışmasını sağlar.
6) Sistem yönetimi kavramı içinde
bilgisayar sistemine bağlı bilgisayar ve çevre cihazlarının kullanıcıların
yanlış veya hatalı kullanımlarından kaynaklanan nedenlerle ya da sistemde
kendiliğinden kaynaklanan (yıpranma, dış etkenler v.b.) nedenlerle çıkan
sorunları gidererek sistemin sorunsuz çalışmasını sağlar ve sistemi yönetir.
7) Bilgisayar sisteminin devamlılığını
sağlayıcı gerekli güvenlik sistemini kurar, gerekli güvenlik tedbirlerini alır.
8) Belediye bilgisayar sistemi
kullanıcıları için kullanıcı adları ve şifreler oluşturur ya da iptal eder,
yetkilerine göre sistem kaynaklarına erişim sağlar ya da kısıtlar, (e-posta,
programlar, veri depoları v.b.) şifre ve parolaları değiştirir,
9) Bilgisayar sistemindeki kurumsal
verileri güvenli biçimde depolar, yedeklerini tipine, risk ve önem derecesine
göre belirleyeceği aralıklarla yedekler ve arşivler,
10)Belediye bilgisayar sistemi
kullanıcıları için teknik destek verir,
11) Belediye bilgisayar sistemine bağlı
bilgisayar ve çevre birimlerinin, kesintisiz güç kaynaklarının ve veri iletişim
ve güvenlik altyapısının bakım ve tamirini yapar/yaptırır.
12)Bilgisayar sisteminin işleyişi için
gerekli donanım, yedek parça ve sarf malzemelerini temin eder,
13)Belediyemiz faaliyetlerinin ya da
hizmetlerinin kentliye elektronik ortamda ulaştırılması için gerekli
çalışmaları yapar (internet üzerinden web sitesi, vb.)
14)Belediye ağ sistemlerinin düzenli
çalışmasını sağlamak.
15) Belediyemize Elektronik ortamda
yapılan (BİMER) her türlü; şikâyet, istek, talep ve müracaatları takip etmek, İlgili
müdürlük ve başkanlık makamına haber vermek ve cevaplandırmak
Evlendirme servisinin görev, yetki
ve sorumluluğu
MADDE 13 – Evlendirme
memuru Yazı İşleri müdürlüğüne bağlı olarak belediye başkanınca yetkili kılınan
evlendirme memuru tarafından yürütülür.
Evlendirme memurunun görevleri;
1)Evlendirme
memuru, belediyemize evlenmek için gelen kadın ve erkeğin evlenmeye ilişkin
müracaatlarını kabul etmek,
2)Mevzuatın öngördüğü şekilde evlenme
dosyasını hazırlamak,
3)Evlenme
işlemini gerçekleştirmek ve Nüfus müdürlüğünde tescil ettirmek
4)Aile
cüzdanı düzenleyip vermek,
5)Evlenmenin
nüfus kütüklerine tescilini sağlamak,
6)Evlenme
kütüğü ve dosyalarını iyi bir şekilde muhafaza etmek,
7)Denetim
yapmak isteyen yetkililerce istenen kütük, dosya ve belgeleri denetime hazır
halde bulundurmak,
8)İşlerin
aksamadan yapılmasını sağlamak ve gerekli tedbirleri almak,
9)Müdür
tarafından verilen görevleri yapmak.
Evlendirme
memurunun yetkileri;
1)Evlendirme
memuru (Başkanlık makamından aldığı yetki ile) Belediyemiz yetki alanı ve
yasalar çerçevesinde Evlendirme işlerini yapmakla yetkilidir
2)Evlendirme
memuru belediye salonlarında görevli personeli koordine etmekle yetkilidir.
Evlendirme memurunun
sorumlulukları;
Evlendirme
memuru evlilik işlemlerinin mevzuata uygunluğu yönünden nüfus müdürlüğüne,
görevleri ve yetkileri yönünden müdüre, başkana ve yürürlükteki mevzuata karşı
sorumludur.
Ölçüler
ve Ayar servisi
MADDE 14 : 82. Yalvaç
Grup merkezi Ölçü Ayar Memurluğunun görev ve sorumluluğu
1)3516 sayılı Ölçüler ve Ayar Kanununa ve
ilgili yönetmeliklerine göre, ölçü ve tartı aletlerinin damgalarını kontrol
etmek,
2)Yıllık muayene talimatnamesinin 19. maddesinin b. Fıkrası
uyarınca, daha ziyade teknik bilgiye ihtiyaç göstermeyen basit dizaynlı ilk
muayene ve damgalamaları yapılmış ölçü ve ölçü aletlerinden, uzunluk ölçüleri
akıcı ve kuru taneli maddeler için hacim ölçekleri ile bir gramdan 5 kilograma
kadar adi tartıların, masa, asma, ibreli, elektronik teraziler, tek kollu
kantarlar ve 2000 kilograma kadar basküllerin periyodik
ve ani muayenelerini Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca belirlenmiş esaslara göre
yapmak,
3)İhbar veya görülecek lüzum üzerine Zabıta ile habersizce Ani
muayeneler yapmak,
4)82. Yalvaç Grup merkezine bağlı belediyelerin 3516 sayılı
kanun çerçevesinde ölçü ve ayar iş ve işlemlerini yürütmek.
İlan ve Santral Servisinin Görev ve
Sorumlulukları
MADDE 15- a) İlan
1)Vatandaşların
başkanlıktan onaylı ilan talepleri ile resmi kurumlardan gelen ilanların anons
edilmesi veya ilan tahtasına asılmasını sağlamak,
2)Resmi
kurumlardan gelen ilanların süresi içinde ilan edilerek ilan tutanaklarının
bildirimini sağlamak.
b)
Santral
1)Kurumun iç ve dış haberleşme hizmetlerini yapmak.
2)Gelen aramalara düzgün ve sade bir ifadeyle cevap vermek
3)Dışarıdan veya kurum içerisinden yapılan görüşme taleplerini
servis ilgililerine yönlendirmek
4)Vatandaşlardan dilekçe ve resmi kurumlardan gelen ilanların
anons edilmesi veya ilan tahtasına asılmasını sağlamak, tutanaklarını
tutmak,
5)Resmi kurumlardan gelen ilanları süresi içinde ilan ederek
ilan tutanaklarının bildirimini sağlamak.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
GÖREV
VE HİZMETLERİN İCRASI
Görevin alınması
MADDE 16-
Müdürlüğün tüm elemanlarına verilen belgeler, dosyalar ve tüm işler zimmet
defterine kaydedilerek ilgilisine verilir.
Görevin
planlanması
MADDE 17 -
Yazı İşleri Müdürlüğündeki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde
yürütülür.
Görevin yürütülmesi
MADDE 18
- Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve
yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
BEŞİNCİ
BÖLÜM
İŞBİRLİĞİ
VE KOORDİNASYON
Müdürlük birimleri arasında işbirliği
MADDE 19 - 1)
Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür
tarafından sağlanır.
2) Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp
konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir.
3) Müdür, evrakları gereği için ilgili
personele tevzi eder.
4)
Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle
görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her
türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir
çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur.
Devir teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.
5) Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen
yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni
görevliye teslim edilir.
Diğer kurum ve kuruluşlarla
koordinasyon
MADDE 20 -
1) Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ ün imzası ile yürütülür.
2) Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel
kişiler, Valilik, Kaymakamlık, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla
ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Belediye Başkanının imzası ile
yürütülür.
ALTINCI
BÖLÜM
EVRAKLARLA
İLGİLİ İŞLEMLER VE ARŞİVLEME
Gelen giden evrakla ilgili
yapılacak işlem
MADDE 21 - 1)
Müdürlüğe gelen evrakın önce kaydı yapılır. Müdür tarafından ilgili personele
havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla
yükümlüdür.
2) Evraklar ilgili personele zimmetle ve imza
karşılığı dağıtılır. Gelen ve giden evraklar ilgili kayıt defterlerine
sayılarına göre işlenir, Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik
ortamda yapılır.
Arşivleme ve dosyalama
MADDE 22 - 1)
Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif
edilerek ayrı klasörlerde saklanır.
2)
İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır.
3)
Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv
görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.
YEDİNCİ
BÖLÜM
DENETİM
Denetim, personel sicil ve disiplin
hükümleri
MADDE
23 - Yazı İşleri Müdürü tüm personelini her zaman
denetleme yetkisine sahiptir.
SEKİZİNCİ
BÖLÜM
ÇEŞİTLİ
VE SON HÜKÜMLER
Yönetmelikte hüküm bulunmayan
haller
MADDE 24
-İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat
hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE 25 - Bu
yönetmelik Belediye Meclisinin kabulü tarihinde yürürlüğe girer. Bu
yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte, bundan önce yürürlükte olan Yalvaç
Belediyesi Yazı İşleri Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği yürürlükten
kaldırılmıştır
Yürütme
MADDE 26 – Bu yönetmelik hükümlerini Yalvaç Belediye Başkanı yürütür.
Halil Hilmi TÜTÜNCÜ Belediye ve Meclis Başkanı |
Murat ORUÇ Meclis Üyesi |
Fevzi YÜNCÜ Meclis Üyesi |
Turgut MUTAF Meclis Üyesi |
|
|||
Abdulkadir KURUCU Meclis Üyesi |
Yavuz Saim ÖZTAŞ Meclis Üyesi |
Serkan AYVALLI Meclis Üyesi |
Mehmet KOCA Meclis Üyesi |
|
|||
Fahrettin KEKLİKOĞLU Meclis Üyesi |
Mustafa Mesut KOYUTÜRK Meclis Üyesi |
Hasan ELLİDİRHEM Meclis Üyesi |
Gencer KONDAL Meclis Üyesi |
|
|||
Fatime Yüksel KULAK Meclis Üyesi |
Mustafa ŞAFAK Meclis Üyesi |
Osman KÖSE Meclis Üyesi |
Ali İNCE Meclis Üyesi |