T.C.
YALVAÇ BELEDİYE BAŞKANLIĞI
İŞLETME
VE İŞTİRAKLER MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
AMAÇ
KAPSAM DAYANAK TANIMLAR VE TEMEL İLKELER AMAÇ
MADDE 1 –
Bu Yönetmeliğin amacı; Yalvaç Belediye Başkanlığı İşletme ve İştirakler
Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve
esaslarını düzenlemektir.
YASAL DAYANAK
MADDE 2 – Bu yönetmelik;
5393 sayılı Belediye Kanunu, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare
Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelikte, Yalvaç Belediye
Meclisinin 09.02.2015 tarih ve 30 Sayılı kararı doğrultusunda ve yürürlükteki
diğer ilgili mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır
KAPSAM
MADDE 3-
Bu yönetmelik, Yalvaç Belediye Başkanlığı İşletme ve İştirakler Müdürlüğü’'nün
kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları
ile çalışma usul ve esaslarına ilişkin hükümleri kapsar.
TANIMLAR
MADDE 4 -
Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
Başkan : Yalvaç Belediye
Başkanı’nı,
Belediye
:
Yalvaç Belediye Başkanlığı’nı,
Müdür : İşletme ve İştirakler
Müdürü’nü
Müdürlük : İşletme ve İştirakler Müdürlüğü’nü,
Üst Sorumlu : Müdürün görevlerine yardımcı, Kendisine
bağlanan bölüm ve büroların iş ve
İşlemlerini
ilgili mevzuat çerçevesinde yürüten
Personel :
Müdürlüğe bağlı çalışan tüm personeli, ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
KURULUŞ
VE YAPILANMA
Kuruluş
MADDE 5 – İşletme
ve İştirakler Müdürlüğü, Başkan ve/veya Başkan Yardımcısına bağlı bir birimdir.
Müdür, Memurlar, işçi ve taşeron
personelinden oluşur.
a)
İhtiyaç
duyulması halinde Başkanlık makamının onayı ile Şeflikler, bürolar açılabilir.
b)
İki
ayrı şefliğin, büronun veya servisin yapacağı iş ikiz görev olarak tek büroda
toplanabilir.
c)
Farklı
bürolardaki veya servislerdeki görevler ikiz görev olarak tek personele
verilebilir, (Kurulduğunda) Şeflikler ve Bürolar arası görev dağılımında Müdür
yetkilidir.
d)
Müdürlük
bünyesinde yeterli ve deneyimli personel olmaması durumunda, Bu yönetmelikte
zikredilen görevlerden, Diğer müdürlüklerde görevli memur ve işçi personele
Başkanlık Makamının onayı ile ikiz görev olarak verilebilir.
Teşkilatlanma
MADDE 6 -
Müdürlüğün personel yapısı Norm Kadro esaslarına göre ihdas edilmiş olup;
aşağıdaki gibidir;
a) Müdür,
b) Memur
c) Daimi İşçi
d) Geçici
İşçiler
e) Taşeron
işçiler
f) Sözleşmeli
Personel
Müdürlüğün teşkilat yapısı
aşağıdaki gibidir;
a)Muhasebe Servisi
b) İdari İşler servisi
c) Akaryakıt Satış
İstasyonları
·
Petrol Ofisi
·
OPET
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
GÖREV
YETKİ VE SORUMLULUKLAR
Görevleri
MADDE 7-
İşletme ve İştirakler Müdürlüğü; İşletme ve İştirakler Müdürlüğünün görevleri
aşağıda belirtildiği maddeler kapsamında yürütülür.
1)
İlgili mevzuat ve Yalvaç Belediye Başkalığınca
belirlenen stratejik amaç, hedef, ilke, ve talimatlar doğrultusunda İşletme Ve
İştirakler müdürlüğüne ait görevlerin sağlıklı, düzenli ve uyumlu bir şekilde
yürütülmesini sağlamak,
2)
Müdürlüğün çalışma konularına ilişkin plan ve
programlar yapmak, çalışmaların bu plan ve programlar uyarınca yürütülmesini
sağlamak
3)
Belediyemize ait Akaryakıt + LPG istasyonlarını (Petrol
Ofisi ve OPET) etkin bir şekilde işletilmesini sağlamak,
4)
Müdürlüğün Harcama Yetkilisi olarak bütçede öngörülen
ödenekler kadar harcama yapmak, harcama talimatlarının bütçe ilke ve esaslarına,
kanun, tüzük ve yönetmeliklerle diğer mevzuata uygun olmasını, ödeneklerin
etkili, ekonomik ve verimli kullanılmasını sağlamak
5)
Yıl içinde bütçenin madde ve fasılları arasında aktarma
yapılması gerektiğinde ilgili birime bildirmek,
6)
Müdürlüğün çalışmaları hakkında Başkana bilgi vermek ve
önerilerde bulunmak, talep edilen raporları hazırlamak,
7)
Kurum tarafında planlanan hedeflere ulaşılmasına
katkıda bulunmak üzere görev alanı ile ilgili konularda kendini yetiştirmek,
gerektiğinde benzer kurumlarda aynı görevi yapan kişilerle irtibata geçmek,
fikir alışverişinde bulunmak,
8)
Müdürlüğün faaliyet alanına giren konularda ilgili
kişi, kurum ve kuruluşlarla ilişkileri yürütmek,
9)
Müdürlük faaliyetlerini ilgilendiren mevzuatı takip
etmek,
10) EPDK’nun
gerekli gördüğü kontrolleri yapmak, yaptırmak
11) Akaryakıt
+ LPG satış istasyonları ile ilgili yasa, yönetmeliklere harfiyen uymak,
Gerekli her türlü güvenlik tedbirlerini almak, aldırmak, ihtiyaç duyulabilecek
her türlü güvenlik malzemesini temin etmek bulundurmak,
12) Dış
Kurumlarla ve müşterilerle ilişkileri yürütmek
13) Belediyemiz
hizmet araçlarını akaryakıt ihtiyaçlarını karşılamak,
14) Değişen
koşullarda yasaların güncelliğini izlemek için resmi gazete ve konusu ile
ilgili dergileri takip etmek, müdürlüğün faaliyetleri ile ilgili mevzuatlarda
yapılan değişikliklere adaptasyonunu sağlamak
15) Personelin
gerekli nitelikleri kazanması için eğitim vermek, aldırmak ve gerekli bilgileri
edinebilmesi için çalışmalarda bulunmak,
16) Müdürlüğe
bağlı birimlerde gerekli iş güvenliği eğitimini vermek verdirmek,
17) Müdürlüğün
çalışmaları hakkında Başkana bilgi vermek ve önerilerde bulunmak, talep edilen
raporları hazırlamak
18) Müdürlüğüne
ait performans programını ve buna bağlı bütçeyi hazırlamak ve ilgili birime
sunmak,
19) Müdürlüğün
bir önceki yıl çalışmalarına ilişkin faaliyet raporunda yer alacak bilgileri
hazırlamak ve ilgili birime teslim etmek,
20) Birim
faaliyetlerine ilişkin tutulan kayıtların birimde muhafaza edilmesini sağlamak,
faaliyetlerine ilişkin bilgi ve kaynakların kullanım noktasında bulundurulması
için gerekli olan düzenlemeleri yapmak
21) Müdürlük
ile ilgili tüm görev, yetki ve belgelerin ilgililere dağıtımını, maiyetindeki
personel arasındaki iş bölümü ve koordinasyonu sağlamak,
22) Birimin
muhasebecisi olarak görev yapmak,
23) Her
türlü muhasebeleştirme işlemini yapmak,
24) Ödeme
evraklarını kontrol etmek ve muhasebe programına girmek,
25) KDV.
Muhtasar vb. vergilerini hazırlamak, vermek,
26) Maliye
ile ilgili işlemleri hazırlamak ve ödenmesini sağlamak, ilgili evrakları
hazırlamak,
27) SGK
vb resmi kurumlarla ilgili işlemleri yürütmek,
28) Gelir
ve giderlerin kayda girme işlemlerini yapmak,
29) Aylık
gelir- gider cetvelleri, mizan, bilançonun çıkartılmasını sağlamak,
30) Yıl
sonu kar- zararın çıkartılmasını sağlamak,
31) Maliyeye
yıl sonunda kar-zarar bildiriminde bulunmak,
32) Tüm
muhasebe işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
33) İdari
işlerle ilgili akaryakıt alımının yönetilmesini sağlamak,
34) Akaryakıt
alım çeklerini imzalamak,
35) Alım
yapılırken gerekli kontrollerin yapılmasını sağlamak,
36) Ödeme
italarının yapılması işlemini yürütmek,
37) Yevmiye,
Kebir envanter defter kayıtlarını düzenlemek, bilgisayar ortamında tutmak
38) Noter
tasdik işlemlerini yapmak,
39) Kendisine
bağlı olarak çalışan personelin işbirliği ve uyum içerisinde 24 sat esasına
göre çalışmasını sağlamak, ortaya çıkan sorunları çözümlemek, işyerinde
disiplinli bir çalışma ortamı sağlamak, denetim ve kontroller yapmak,
40) Tesislerde
ani mali kontroller yapmak,
41) Müdürlüğün kullanacağı araç ve gereçleri
sürekli çalışır halde tutmak ve organize etmek.
42) Müdürlüğe
iletilen yazılı ve sözlü taleplerin Müdürlük görev ve yetki alanında kalan
mevzuata uygun olan talepleri değerlendirerek çözüme ulaştırmak
43) Müdürlük
bütçesini yıllık performans programına uygun olara hazırlayarak, ilgili
kanunlar çerçevesinde işlemleri yürütmek.
44) Müdürlüğün
taşınır kayıt işlemlerini yapmak
45) Arşiv
işlemlerini yapmak
46) İş
güvenliğini sağlamak ve çalışma ortamının sürekli iyileştirilmesi için gerekli
çalışmaları yapmak
Belediye
başkanının vereceği diğer görevleri yerine getirmek
Müdürün görev yetki ve sorumluluğu
MADDE 8-
İşletme ve İştirakler Müdürü görev ve hizmetlerinden ötürü Belediye Başkanı
ve/veya Başkan Yardımcısına karşı sorumlu olup;
Müdürün Görevleri;
1) İşletme ve İştirakler Müdürü müdürlüğünü
başkanlık makamına karşı temsil etmek ve başkanlık makamınca verilen görevleri
gerçekleştirmek,
2)
Müdürlüğün görev ve sorumluluk alanına giren konuları belediye başkanı ve/veya
başkan yardımcısından gelen talimatlar doğrultusunda sorumlu olduğu bütün yasal
mevzuat hükümlerine uygun olarak yerine getirmek,
3) Müdürlüğün görev alanına giren bütün
konularda personeli ile ilgili olarak gerekli görevlendirmeleri yapmak,
müdürlük faaliyetlerini denetlemek, varsa aksaklıkları gidermek, 4) Belediyenin
stratejik plan ve performans programında yer alan müdürlükle ilgili çalışmalar
yapmak, hedefleri gerçekleştirmek,
5) Müdürlüğün yıllık bütçesini hazırlayıp
uygulamak,
6)Müdürlüğün yıllık faaliyet raporunu ve
gerektiğinde belirli sürelere ilişkin müdürlük faaliyetlerini üst makamlara
sunmak,
7)
Bağlı Personelinin performans durumunu izlemek, gerekli değerlendirmeleri
yapmak, varsa ceza veya ödül için üst makamlara teklifte bulunmak, personelin
izin planlarını yapmak, izinlerini kullanmasını sağlamak, rapor, doğum, ölüm
vb. konular ile özlük işlemlerini takip ve kontrol etmek,
8)
EPDK’nun gerekli gördüğü kontrolleri yapmak, yaptırmak
9)Akaryakıt + LPG satış
istasyonları ile ilgili yasa, yönetmeliklere harfiyen uymak, Gerekli her türlü
güvenlik tedbirlerini almak, aldırmak, ihtiyaç duyulabilecek her türlü güvenlik
malzemesini temin etmek bulundurmak,
10)Tesislerde ani mali
kontroller yapmak,
Müdürün Yetkileri;
1)
Müdürlük görevlerinin yerine getirilmesinde harcama yetkilisi sıfatıyla
belediye bütçesinde öngörülen harcamaları yapmak,
2)
Müdürlük görevlerinin yerine getirilmesinde personele görev vermek ve müdürlük dâhilinde
görev yerlerini değiştirmekle yetkilidir. Müdürün Sorumlulukları; Müdür, yetki
ve görevleri ile ilgili yaptığı faaliyetlerden dolayı belediye başkanına ve
yürürlükte ki mevzuata karşı sorumludur.
Üst Sorumlunun görev, yetki ve
sorumlulukları
MADDE
9 –
Üst Sorumlunun asli görevi müdüre yardımcı olmaktır. Üst Sorumlu müdür
tarafından verilen görevleri ifa etmenin yanında; kanun, tüzük, yönetmelik ve
yürürlükteki diğer mevzuatta üzerine düşen vazifeleri icra eder.
2) Yürürlükteki malî mevzuata göre
muhasebe yetkilisi ve harcama yetkilisi görevleri aynı kişide
birleşemeyeceğinden Mali Hizmetler Müdürlüğünde Başkan tarafından
görevlendirilen Üst Sorumlu, aynı zamanda Müdürlüğün harcama yetkilisidir. Bu
sıfatla Müdürlüğün harcamayla ilgili yetki ve sorumluluklarını da kullanır.
3) Üst Sorumlu başkana, başkan
yardımcısı ve müdüre karşı da sorumludur.
Muhasebe
yetkilisinin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE
10-
1) Muhasebe Yetkilisinin Görev Ve Yetkileri
1) Gelirleri ve alacakları ilgili
mevzuatına göre tahsil etmek, yersiz ve fazla tahsil edilenleri ilgililerine
iade etmek.
2) Giderleri ve borçları hak sahiplerine
ödemek.
3) Para ve parayla ifade edilebilen
değerler ile emanetleri almak, saklamak ve ilgililere vermek veya göndermek.
4) Mali işlemlere ilişkin kayıtları
usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutmak, mali rapor ve tabloları
her türlü müdahaleden bağımsız olarak düzenlemek.
5) Gerekli bilgi ve raporları, Bakanlığa,
hizmet verilen ilgili kamu idaresinin harcama yetkilisi ile üst yöneticisine ve
yetkili kılınmış diğer mercilere muhasebe yönetmeliklerinde belirtilen
sürelerde düzenli olarak vermek.
6) Vezne ve ambarların kontrolünü
ilgili mevzuatında öngörülen sürelerde yapmak.
7) Muhasebe hizmetlerine ilişkin
defter, kayıt ve belgeleri ilgili mevzuatında belirtilen sürelerle muhafaza
etmek ve denetime hazır bulundurmak.
8) Muhasebe yetkilisi
mutemetlerinin hesap, belge ve işlemlerini ilgili mevzuatında öngörülen
zamanlarda denetlemek veya muhasebe yetkilisi mutemedinin bulunduğu yerdeki
birim yöneticisinden kontrol edilmesini istemek.
9) Hesabını kendinden sonra gelen
muhasebe yetkilisine devretmek, devredilen hesabı devralmak.
10) Muhasebe birimini yönetmek.
11) Diğer mevzuatla verilen görevleri yapmak.
Sorumlulukları
12) Muhasebe kayıtlarının usulüne
uygun saydam ve erişilebilir şekilde tutulmasından
13) Mutemetleri aracılığıyla
aldıkları ve elden çıkardıkları para ve parayla ifade edilen değerler ile
bunlarda meydana gelebilen kayıtlardan
14) Ön ödeme ile kesin ödemelerin
yapılması ve ön ödemelerin mahsubu aşamalarından ödeme emri belgesi ve eki
belgelerin usulünce incelenmesi ve kontrolünden
15) Yersiz ve fazla tahsil edilen
tutarların ilgililerine geri verilmesinde geri verilecek tutarın düzenlenen
belgelerde öngörülen tutara uygun olmasından
16) Ödemelerin ilgili mevzuatın öngördüğü
öncelik sırasında göz önünde bulundurularak muhasebe kayıtlarına alınma
sırasına göre yapılmasından
17) Rücu hakkı saklı kalmak
kaydıyla kendinden önceki muhasebe yetkilisinden hesabı devralırken
göstermediği noksanlıklardan
18) Muhasebe mutemetlerinin hesap,
belge ve işlemlerinin ilgili mevzuatına göre kontrol etmekten
19 ) Muhasebe yetkilisi başkan,
başkan yardımcısı ve müdüre karşı hesap vermekle sorumludur.
Muhasebe Servisinin görev ve
sorumlulukları
MADDE 11–
Muhasebe Servisi:
1)İşletmenin
faaliyetiyle ilgili tüm gelir- gider evraklarını, Ödeme Emri Belgelerini,
Muhasebe İşlem Fişlerini düzenlemek,
2)Banka
hesap ekstrelerini günlük kontrol etmek
3)Tahsilatlar
için Teslimat Müzekkeresi, ödemeler için Ödeme Emri düzenlemek.
4)
Essom İktisadi İşletmesinin ticari faaliyetlerinin ilgili kanunlar çerçevesinde
Tek Düzen Hesap Planına uygun olarak, gelirlerinin ve giderlerinin, ödeme emri
belgelerinin, muhasebe işlem fişlerinin ve işletme faaliyetleriyle ilgili tüm
evrakların muhasebe kayıtlarını kaydını yapmak.
5)Kayıtları
Yasal Defterlere (Yevmiye Defteri, Defteri Kebir ve Envanter Defteri) aktarmak.
6)Dönemi
içerisinde Katma Değer Vergisi, Muhtasar, Damga Vergisi, Form Ba Bs, Geçici
Vergi, Kurumlar Vergisi beyannamelerini düzenlemek, elektronik ortamda Vergi
Dairesine göndermek, tahakkuk eden vergilerin ödemelerini yapmak, Kesin Mizan
bildirimini yapmak.
7)Vergi
Levhasını İnternet Vergi Dairesinden almak.
8)Protokole
dayalı kredili müşterilerin borç-alacak durumunu takip etmek.
9)Aylık
alış ve satışlara ilişkin EPDK Mutabakat Raporlarını hazırlamak ve dağıtıcı
firmaya ulaştırmak
10)İşletme
ve İştirakler Müdürlüğü yazışmalarını yapmak.
Mutemedin Görev Ve sorumlulukları
MADDE 12–
Mutemedin Görev Ve sorumlulukları; Belediye Akaryakıt + LPG satış
istasyonlarında görevli mutemetler (Akaryakıt Mutemetleri) 24.12.2003 tarih ve 25326 sayılı Resmi
Gazetede yayımlanan 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun
61.maddesi uyarınca görevlendirilmişlerdir.
1)Mutemet günlük nakit ve kredi
kartlı satışların bedelini akaryakıt satış görevlilerinden nakit para ve POS
cihazları Gün Sonu Raporu olarak tahsil etmek,
2)Akaryakıt Satış görevlileri
müşterilere yaptıkları satışların karşılığında ödeme Kaydedici Cihaz fişi
üzerinde yazılı tutarı tahsil ettiklerinden mutemet hesabı da Z raporlarına
göre almak.
3)Mutemet günlük satışlara ilişkin
olarak günlük satış miktarı- tutarı, protokole bağlı veresiye satış-peşin ve
kredi kartlı satışların ayrıntılı dökümünü gösteren Vardiya Raporu düzenlemek
4)Mutemet vardiya raporlarını
düzenlerken pompa sayaç numaraları, otomasyon raporları ve Ödeme Kaydedici
Cihaz Z Raporlarını dikkate almak, birlikte değerlendirmek, üçlü kontrol
yapmak,
5)Pompa sayaç numaralarını
istasyonda kurulu vardiya programına girmek, Programda kayıtlı bir önceki
vardiyaya ilişkin sayaç numaraları ile aradaki farkı, vardiyanın litre olarak
miktarını almak, Miktarın satış fiyatı ile çarpımı sonucu günlük satış tutarını
Türk Lirası olarak belirlemek,
Satış tutarı ve litresinin
akaryakıt satış görevlilerinin mesai bitimlerinde aldıkları otomasyon raporları
ile ve Z raporlarıyla karşılaştırarak, Vardiya Raporunu düzenlemek,
6) Nakit satışlarla ilgili parayı
bankaya günlük yatırmak,
7)İlgili Kanunlar çerçevesinde
istasyonda tutulması gereken defterleri tutmak.
8)Protokole dayalı kredili
müşterilerin ve otomatik- otobil müşterilerinin faturalarını düzenlemek ve
ilgilisine ulaştırmak.
9)Gelen ve satılan akaryakıt
litrelerini Günlük Stok takiplerini yapmak, Akaryakıt ihtiyacını belirlemek,
10)Makine ve teçhizatta meydana
gelecek arızaların giderilmesini müdür onayını alarak ilgili servislere
yaptırmak.
11)TSE’nin istasyonlarla ilgili
standartlarını bilmek, İstasyonun TSE standartlarına uygun olarak çalışmasını
sağlamak, eksikleri belirlemek gidermek,
gerekli tüm belge vize tarihlerini takip ederek zamanında yapılmasını
sağlamak.
12) Dolum tesisinden gelen
akaryakıt tankerlerinin mühürlerini kontrol ederek,Tutanağa bağlı olarak açmak,
ve uygun tanklara boşaltılmasını sağlamak.
13) Tanker şoförü ile dolum
tesisinden gelen faturada belirtilen miktar ile, tank dolum raporunu
karşılaştırmak, mühür açma tutanağı ile birlikte işletme müdürlüğüne teslim
etmek,
14) Sorumluluk alanında Her türlü
iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini almak aldırmak.
İdari İşler Servisi
İdari işler Servisi Görev, Yetki Ve
Sorumluluğu
MADDE
13-
1) İşletme ve İştirakler Müdürlüğüne gelen-giden evrak kayıtlarını tutmak ve
zimmet karşılığı ilgili birimlere ve görevlilere teslim etmek.
2) İşlemi biten evrakları ilgili dosyalara
kaldırarak, Müdürlük arşivinde saklanmasını sağlamak.
3) Müdürlükçe işlem yapılan ve
dağılımı gereken evrakları giden evrak defterine kaydetmek ve zimmet karşılığı
ilgiliye teslim etmek,
4) Başkanlık Makamına sunulan
evrakların imza aşamalarını takip ederek, kayıt ve zimmet işlemini yapmak.
5) Müdürlüğe havale edilen her türlü evrakın
kanun, talimat bilgileri ve genelgeler çerçevesinde cevaplandırılması takibi ve
dosyalama işlerinin düzenli yürütülmesini sağlamak,
6)
Mal, Hizmet veya yapım olarak müdürlüğe kesilen faturaların ödenmesi için
belgeleri hazırlamak.
7)
Müdürlükteki tüm demirbaşların listelerini hazırlamak
8) Müdürlük/Birim ambarına giren ve
çıkan her türlü malzemenin Taşınır Mal Yönetmeliğine uygun olarak kaydını
tutmak muhafaza etmek,
9) Müdürlük/Birim ihtiyacı olarak satın alma
veya bağış yoluyla edinilen tüm demirbaşları kayıt altına almak kullanım süresi
dolan malzemeleri hurdaya ayırmak,
10) Her mali yılsonunda görev
değişikliğinde ve gerektiğinde ambar sayımı yapmak,
Akaryakıt + LPG Satış istasyonları
(Petrol Ofisi- OPET)
LPG Sorumlu Müdürün ve Görev ve
Sorumlulukları
MADDE 14-
7 Ocak 2006 Tarihli 26046 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Enerji Piyasası
Düzenleme Kurumunun Sıvılaştırılmış Petrol Gazları (LPG) Piyasası
Sorumlu Müdür Yönetmeliğinde belirtilen Görev ve Sorumluluklara uygun olarak
çalışmak
İstasyon Sorumlusunun Görevleri
MADDE 15-İstasyon Sorumlusu Akaryakıt Mutemedidir.
Görevleri;
1)Akaryakıt
Satış Görevlilerinin mesailerini düzenlemek
2)Akaryakıt
Satış Görevlilerinin mesailerine uyup uymadıklarını kontrol etmek
3)Akaryakıt
Satış Görevlilerinin görev ve sorumluluklarını yönetmelik ve genelgelere uygun
olarak yapıp yapmadıklarını kontrol etmek
4)
Akaryakıt Satış Görevlilerinin kılık kıyafetlerinin, genel görünümlerinin kılık
kıyafet yönetmeliğine uygunluğunu kontrol etmek.
5)Makine ve teçhizatın etkin ve
verimli çalıştırılmasını takip etmek
5)Makine ve teçhizatta meydana
gelecek arızaların giderilmesini müdür onayını alarak ilgili servislere
yaptırmak.
6)TSE’nin istasyonlarla ilgili
standartlarını bilmek, İstasyonun TSE standartlarına uygun olarak çalışmasını
sağlamak, eksikleri belirlemek gidermek,
gerekli tüm belge vize tarihlerini takip ederek zamanında yapılmasını
sağlamak.
7) Sorumluluk alanında Her türlü iş
sağlığı ve güvenliği tedbirlerini almak aldırmak.
8)İstasyonda verilen hizmetin iş
sağlığı ve güvenliği yasası sınırları içerisinde olmasını sağlamak
9)İstasyonda bulunması ve tutulması
gereken tüm evrak, defter, belge vs. bulundurmak, tutmak.
Pompa Satış Elemanının görev
sorumlulukları
MADDE 16– Pompa satış elemanı; Akaryakıt
Satış Elemanı (Pompacı), işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda,
araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş
güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite
gerekliliklerine uygun olarak:
1)
Araçları istasyon içinde yönlendirmek
2)
Müşteri isteğini belirlemek,
3)
Pompayı programlamak,( Araç plakasını girmek dahil)
4)
Araç deposuna akaryakıt doldurmak,
5)
Verilen akaryakıt miktarını pompa ekranından kontrol etmek,
6)
Satış bedelini tahsil etmek,
7)
Pompanın temizliğini yapmak,
8)
İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerine tam riayet etmek
Akaryakıt Tanker Şoförünün görev
sorumlulukları
MADDE 17– Akaryakıt Tanker Şoförü;
Akaryakıt tankeri ile yapılan
taşımacılık 31 mart 2007 tarihinde 26479
sayılı resmi gazetede yayımlanan "Tehlikeli
Maddelerin Karayoluyla Taşınması Hakkında Yönetmelik” kapsamında , Aynı
yönetmeliğin 21 ve 22. Maddelerine tam uygun olarak malı teslim aldığı dolum
tesislerinden (Antalya) Yalvaçtaki akaryakıt istasyonları tanklarına (depo)
boşaltmakla yükümlüdür
1)Tanker şöförü
SRC-5 ve Psikoteknik belgelerine sahip olmak,
2)Akaryakıt
tankerinin yönetmelik kapsamında olması için gereken tüm eksiklikleri tespit
edip varsa eksiklikleri gidermek
3)Akaryakıtın dolum tesislerindeki ikmali
sırasında, sevkiyat sırasındaki (hız limitlerine şehiriçi 30km/h, şehirlerarası
çift yönlü yollar ile bölünmüş karayollarında 50km/h ve otoyollarda 60km/h) ve
akaryakıtın istasyonlardaki tanklara boşaltımı esnasında üzerine bulnuması
gereken teçhizat ve kıyafet başta olmak üzere yönetmelik ve ilgili genelgeler
ile iş sağlığı ve güvenliği kapsamında tüm güvenlik önlemlerini alarak
boşaltımı sağlamak zorundadır.
4)Akaryakıt tanker şöförü yakıt
almaya gitmediği günlerde varsa aracının eksiklerini tamamlamak, temizliğini,
bakım-onarımını yapmak- yaptırmak, bu işlerden sonra istasyonlarda bulunmak
zorundadır.
5)Tank (depo) durumlarını
gözlemleyerek, günlük satışları değerlendirerek yeni mal ihtiyacını belirlemek
ve müdürü durumdan haberdar etmek.
6)Yeni mal ihtiyacı olması
durumunda dolum tesisi için talep fişi düzenleyip Dağıtıcı firmaya ulaştırmak.
7)Mal alışı çek karşılığında
olacaksa dağıtıcı firma lehine düzenlenmiş çeki kaşeli, imzalı ve mühürlü
olarak dolum tesisine ulaştırmak üzere müdürden teslim almak,
8)Görev emri belgesini düzenlemek
(imzalı, mühürlü),
9)Mal almak üzere dağıtıcı firma
dolum tesislerine gitmek üzere yola çıkmadan tankerin son kontrollerini yapmak,
10)Dolum
tesislerine vardığında mal talep fişi ile varsa çeki dolum tesisi muhasebesine
vermek ve mal alışı sırasında giymesi gereken kıyafeti ve teçhizatı hazır
ederek dolumu beklemek,
11)Dolum tesisinde
yapılan dolumu, kapakların ve boşaltım vanalarının mühürlenip mühürlenmediğini
kontrol etmek, eksik mühürleri tamamlatmak, mal talep fişi ve kesilen fatura
ile karşılaştırmak sureti ile dolumun doğruluğunu kontrol etmek, dolum yapılan
mala ilişkin EPDK’nın ilgili yönetmeliği gereği Marker formunu alarak faturaya
iliştirmek,
12)Tamamlanan
dolumun ardından dolum tesislerinden ayrılarak anayollardan ayrılmadan,
tehlikeli maddelerin karayolu ile taşınması hakkındaki yönetmelik maddelerini
ihmal etmeden, hız sınırlarını aşmadan,
durması gereken durumlarda kendisinin, tankerin ve çevrenin güvenliğini
tehlikeye atmayacak şekilde en kısa sürede yola devam etmek.
13)İstasyona
geldiğinde tankları doldurmak üzere yine emniyet tedbirlerini alarak tankeri
(tankerdeki malı alabilecek en uygun) tanklara yanaştırıp, istasyon otomasyon
programını kullanarak dolumu başlatmak, dolumun başlamasından önce istasyonda
bulunan akaryakıt mutemedi nezaretinde mühürleri kontrol ederek açmak, malın
tanklara dökülüşü esnasında kesin olarak tankerin başında olmak ve taşırmadan
dolum işlemini bitirmek, tankeri boş olarak en güvenli park yerine park etmek.
14)Tanka dolum
raporlarının birer çıktısını mal alış faturasına iliştirmek ve faturayı
ekleriyle tam olarak akaryakıt mutemedine teslim etmek.
15)Tanker şöförü, gerek Tehlikeli
Maddelerin Karayoluyla Taşınması Hakkında Yönetmelik, gerekse Dağıtıcı firma
genelgeleri ve gerekse Ulaştırma Bakanlığı yönetmelik ve genelgeleri başta
olmak üzere konuyla ilgili tüm kanun ve mevzuatı takip ederek; tankerin bakım-
onarımı, tankerin fiziki durumu (tankerin ön , arka ve yanlarında bulunması
gereken görseller, yangın tüpleri vs) , taşımacılık yapılabilmesi için gereken
belge- kartlar ve raporlar ( tanker sızdırmazlık raporu, sayaç muayenesi,
takograf- takometre taşımacılık kartları vb), şöför olarak kendisinin
tamamlaması gereken belgeler (SRC-5, psikoteknik vs), alması gereken eğitimler
gibi tüm prosedürün tam ve eksiksiz olup olmadığını kontrol etmek, eksikleri
belirleyip müdürü haberdar edip bu eksikleri gidermek, süreli olan belgelerin
süresini geçirmeden yenilemek,
16)Malın Dağıtıcı firma dolum tesisinden
alınıp istasyon tanklarına boşaltılmasına kadar geçen sürede mal tanker şoförünün
sorumluluğunda ve zimmetindedir. Tanker şöförü dolum tesisinden kapakları
mühürlü olarak aldığı malı, mühürlerini istasyonda açmak suretiyle eksiksiz
olarak tanklara boşaltmakla yükümlüdür.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
GÖREV
VE HİZMETLERİN İCRASI
Görevin alınması
MADDE 18-
Müdürlüğün tüm elemanlarına verilen belgeler, dosyalar ve tüm işler zimmet
defterine kaydedilerek ilgilisine verilir.
Görevin
planlanması
MADDE 19 -
İşletme ve İştirakler Müdürlüğündeki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen
plan dâhilinde yürütülür.
Görevin yürütülmesi
MADDE 20
- Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve
yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
BEŞİNCİ
BÖLÜM
İŞBİRLİĞİ
VE KOORDİNASYON
Müdürlük
birimleri arasında işbirliği
MADDE 21 - 1)
Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür
tarafından sağlanır.
2) Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp
konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir.
3) Müdür, evrakları gereği için ilgili
personele tevzi eder.
4)
Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle
görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her
türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir
çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur.
Devir teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.
5) Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen
yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni
görevliye teslim edilir.
Diğer kurum ve kuruluşlarla
koordinasyon
MADDE 22-
1) Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ ün imzası ile yürütülür.
2) Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel
kişiler, Valilik, Kaymakamlık, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla
ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Belediye Başkanının imzası ile
yürütülür.
ALTINCI
BÖLÜM
EVRAKLARLA
İLGİLİ İŞLEMLER VE ARŞİVLEME
Gelen giden evrakla ilgili
yapılacak işlem
MADDE 23- 1)
Müdürlüğe gelen evrakın önce kaydı yapılır. Müdür tarafından ilgili personele
havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla
yükümlüdür.
2) Evraklar ilgili personele zimmetle ve imza
karşılığı dağıtılır. Gelen ve giden evraklar ilgili kayıt defterlerine
sayılarına göre işlenir, Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik
ortamda yapılır.
Arşivleme ve dosyalama
MADDE 24 - 1)
Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif
edilerek ayrı klasörlerde saklanır.
2)
İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır.
3)
Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv
görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.
YEDİNCİ
BÖLÜM
DENETİM
Denetim, personel sicil ve disiplin
hükümleri
MADDE
25 – İşletme Ve İştirakler Müdürü tüm personelini her
zaman denetleme yetkisine sahiptir.
SEKİZİNCİ
BÖLÜM
ÇEŞİTLİ
VE SON HÜKÜMLER
Yönetmelikte hüküm bulunmayan
haller
MADDE 26
-İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat
hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE 27 - Bu
yönetmelik Belediye Meclisinin kabulü tarihinde yürürlüğe girer. Bu
yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte, bundan önce yürürlükte olan Yalvaç
Belediyesi İşletme ve İştirakler Müdürlüğü Görev ve
Çalışma Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır
Yürütme
MADDE 28
– Bu yönetmelik hükümlerini Yalvaç Belediye Başkanı yürütür.
Halil
Hilmi TÜTÜNCÜ Belediye
ve Meclis Başkanı |
Fatma Meral DURUCAN Meclis Üyesi |
Doğan TURAN Meclis
Üyesi |
Nuh Murat SARIOĞLU Meclis
Üyesi |
|
|||
|
|||
İbrahim ŞEN Meclis
Üyesi |
Turgut MUTAF Meclis
Üyesi |
Fahri KODAL Meclis
Üyesi |
Orhan ÖZEN Meclis
Üyesi |
|
|||
|
|
|
|
|
|||
Mehmet BUĞDAYCI Meclis Üyesi |
Mümin İNANICI Meclis
Üyesi |
Arifkadın UZEL Meclis
Üyesi |
İsmail ÖZYURT Meclis Üyesi |
|
|||
|
|||
Mevlüt AŞIK Meclis Üyesi |
Abdullah GÖKKAYA Meclis
Üyesi |
Gencer KONDAL Meclis
Üyesi |
Hatice BAŞARAN Meclis Üyesi |