T.C.
YALVAÇ BELEDİYE
BAŞKANLIĞI
SOSYAL YARDIM
YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve
Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu
Yönetmeliğin amacı, Yalvaç Belediyesi sınırları içerisinde yaşayan, temel
ihtiyaçlarını karşılayamayan ve hayatlarını en düşük seviyede dahi sürdürmekte
güçlük çeken dar gelirli, muhtaç, kimsesiz, yoksul, özürlülere ve özürlü
ailelerine bütçe imkânları dâhilinde yapılacak aynî ve nakdi sosyal yardımların
yürütülmesine dair usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik,
Yalvaç Belediyesi sınırları dâhilinde ikamet edenlerden ihtiyaçlarını
karşılayamayan ve muhtaç oldukları belirlenen dar gelirli, yoksul, muhtaç,
kimsesiz, engelli, yaşlı, sokakta yaşayan kimsesiz kişi, öğrenci, asker ailesi,
gazi, yetim ve öksüz kişileri kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik,
03/07/2005 tarih ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 14 üncü maddesinin birinci
fıkrasının (a) ve (b) bendi ile 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) ve (i) bendi ile 60’ ıncı maddesinin
birinci fıkrasının (i) bendi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu yönetmelikte
geçen;
a) Ayni Yardım: Yiyecek,
giyecek, yakacak, kırtasiye, tıbbi araç gereç ile rehabilitasyon amaçlı protez
araç- gereçleri, hasta bezleri, hasta temizlik malzemeleri, ev eşyası gibi sosyal
inceleme raporu ile müracaatçının ihtiyacına göre verilecek mal ve malzeme yardımını,
b) Belediye: Yalvaç
Belediyesini,
c) Belediye Başkanı: Yalvaç
Belediye Başkanını,
ç) Birleştirilmiş sosyal yardım:
Yalvaç Belediyesi sosyal hizmetler kapsamında muhtaçlığı tespit edilmiş olan
birey ve ailelere yönelik gerçekleştireceği aynî, nakdî ve geçici süreli barınma
yardımlarını,
d) Engelli: Normal bir
kişinin kişisel ya da sosyal yaşantısında kendi kendisine yapması gereken
işleri, bedensel veya ruhsal yeteneklerindeki kalıtımsal ya da sonradan olma herhangi
bir noksanlık sonucu yapamayanları,
e) Gıda Bankası: 5393
Sayılı Belediye Kanununun 14 üncü maddesinin (b) bendi hükmüne göre sosyal
yardımlaşma merkezi bünyesinde oluşturulan gıda bankasını,
f) Kimsesiz kişi: Kendisine
bakacak kimsesi olmayan ya da yakınları tarafından terk edilmiş, yalnız
bırakılmış muhtaç kişiyi,
g) Komisyon: Sosyal
yardımdan yararlanacakları inceleyen ve değerlendiren yardım komisyonunu,
ğ) Muhtaçlık: Kendisini, eşini
ve bakmakla yükümlü olduğu çocuklarını, anne ve babasını bulundukları mahallin
hayat şartlarına göre asgari seviyede geçindirmeye yetecek asgari ücretin ½ si
geliri, malı veya kazancı bulunmama hali,
h) Muhtaç kimse: Bu
yönetmeliğe göre muhtaç olan kişileri,
ı) Müdürlük: Zabıta Müdürlüğünü,
i) Nakdî yardım:
Müracaatçının sosyal inceleme raporu sonucunda belirlenen ihtiyacına göre
verilecek para yardımını,
j) Sosyal inceleme: Aynî ve
nakdî yardım hizmetlerinin yürütülmesinde görevli değerlendirme komisyonunun
aile ve çevre şartlarıyla sosyal, ekonomik durumlarını kapsayan incelemeyi,
k) Sosyal yardım merkezi:
Günümüzde yüz yüze ilişkilerin azalması ile birbirini yakından tanımayan,
birbirinin sorunlarını bilmeyen buna rağmen aynı kentte yaşayan kentliler
olarak yardımlaşma ve dayanışmayı, yoksulluğun azalması, israfın önlenmesi,
toplumsal barış ve hoşgörüyü arttırmak adına geliştirilen bir toplumsal dönüşüm
projesini,
l) Yaşlı: 60 yaş ve üzeri
yaşlarda olup sosyal, kültürel ve/veya ekonomik yönden yoksunluk içinde,
korunmaya, bakıma ve yardıma muhtaç olan kişiyi,
m)Bağış: Bu yönetmelik
kapsamında muhtaç kişilere ulaştırılmak üzere; Kişi, Sivil toplum örgütleri ile
Kamu kurum ve kuruluşların yapacakları ayni ve nakdi yardımı ifade eder,
n) Yönetmelik: Yalvaç
Belediyesi Sosyal Yardım Yönetmeliğini, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Yardımlar, İçeriği ve Çeşitleri
Yardımlar
MADDE 5- (1) Yardımlarla ilgili
esaslar;
a)Yıl boyunca yapılacak yardımların miktarı bütçede belirlenen yoksul
ve muhtaçlara ayrılan ödeneği aşması durumunda yeterli ödenek aktarımı
yapılabilir.
b)Belediye bu yönetmelikte belirtilen şartları taşıyan kişilere
yardımda bulunabilir.
c)Yardımlar nakdî ve aynî olabileceği gibi kısmen nakdî ve kısmen aynî
de yapılabilir.
ç) Yardıma muhtaç kişileri üretken duruma geçirmek maksadıyla mümkün
ise bunlara iş
İmkânı araştırılması veya üretkenliklerini kendi aralarında sağlayacak
araç ve gereçlerinin alınmasına, eğitilmeleri için kurslar açmaya karar
verebilir.
d) Yardımlar, devamlı, belirli aralıklarla veya bir defada
yapılabilir. Muhtaçlık durumuna göre nasıl ve ne kadar süre ile yardım
yapılacağına Yardım Komisyonu kararında yer verilir.
e) Yardım yapılmasına karar verilen kişilere ayrıca numaralı bir
kimlik verilir ve yardım kararları mahalle bazında tasnif edilerek, yetkili
kişi tarafından imza altına alınarak muhafaza edilir.
f) Aynî ve nakdî yardım programlarının uygulanmasında yaşlı, özürlü,
çocuklar, kimsesiz ve düşkünlere öncelik tanınır.
g) Yardım taleplerinin karşılanmasında; belediyenin mali durumu, hizmetin
ivediliği, muhtaç olma derecesi, başvuru veya tespit sırası dikkate alınır.
ğ) Yardımların bağış olarak alınmasında ve dağıtılmasında
muhtarlıklar, dernek, vakıflar ve ilgili kamu kurum ve kuruluşları, özel ve
tüzel kişiler ile de işbirliği yapılabilir.
h) Yardımların insan onurunu zedelemeyecek koşullarda sunulması için,
yardım komisyonu kararı ile nakdî yardım yapılabilecek kişi veya ailelere,
temel ihtiyaçlarını karşılamak üzere para yerine geçebilen alışveriş çeki, kart
ve benzeri ile verilebilir.
ı) Aylık ve yardımların başlama tarihi, başvurunun Komisyonca kabul
edildiği tarihi takip eden aybaşı veya ihtiyacın aciliyetine göre yapılır.
i) Aynî yardımlarda kullanılacak mal ve malzemelerin alımında
04.01.2002 Tarih ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu hükümleri uygulanır.
j) Aynî yardımlarda kullanılmak üzere bağışlanmış mal ve malzeme de bu
Yönetmelikte tespit edilmiş esaslara göre dağıtılır.
k) Belediyece bu yönetmelik kapsamındaki kimselere dağıtılmak üzere
Kamu İhale Kanunu hükümlerine göre alımı gerçekleştirilen veya sosyal
yardımlarda kullanılmak üzere Belediyeye bağışlanan aynî yardımlar ile
belediyece tedarik edilen mal, madde ve malzemeler sosyal yardımlaşma
merkezinde toplanır; belediye personeli ve araçlarıyla muhtaç ve yoksul
kişilere en uygun yöntemlerle dağıtılır ve tutanak düzenlenir, Sosyal
Yardımlaşma Merkezi envanterlerinden düşülür.
l) Aynî yardımların dağıtımı üçüncü şahıslardan hizmet alımı şeklinde
yaptırılabilir.
m) Aynî yardımlar süreli veya kırtasiye, ilaç, gıda, giyim, ev tekstili,
mobilya, beyaz eşya, mutfak eşyası, medikal malzeme ve yakacak yardımı gibi
geçici nitelikte olabilir.
n) Aynî ve nakdî yardımların yapılmasında ve muhtaçlık tespitinde
belediyenin takdir yetkisi esastır. Yardımlardan daha önce faydalanmış olmak
bir hak doğurmaz. Muhtaçlık durumu düzeldiği tespit edilenlerden yardım
kesilir.
o) Yardımın ulaştırıldığı bağış sahiplerine telefon, elektronik posta
veya bir başka iletişim aracı ile bildirilir ve teslimatlar tutanakla kayıt
altına alınır.
İçeriği ve çeşitleri
MADDE 6- (1) Yapılacak
yardımlar aşağıda belirtilenleri kapsar:
a) Afet Yardımı: Deprem,
sel baskını, yangın gibi her türlü doğal afet durumlarında yapılacak yardımlar.
b) Cenaze
yardımı: Belediyenin kimsesiz, yoksul, fakir, muhtaç ve ihtiyaç
sahibi kişiler için yaptığı ücretsiz defin işlemleri yardımıdır.
c) Diğer yardımlar:
Yukarıda sayılan yardımlar mahiyetinde olmak kaydıyla, ortaya çıkacak yeni
ihtiyaçları karşılamak üzere Belediye Meclisi kararına bağlanarak yapılacak diğer
sosyal yardımlardır.
ç) Engelli Yardımı:
Engellilere yapılacak aynî ve nakdî yardımlardır.
d) Evlilik Yardımı:
Evlenecek ihtiyaç sahibi kişilerin evlilik yaşamlarını sürdürmeleri için, ev
içinde zaruri ihtiyaç duyulan malzemelerin karşılanması ve düğünlerinin
yapılması yardımıdır.
e) Gezi ve tatil imkanı:
İhtiyaç sahibi ve/ veya başarılı öğrenciler ile yaşlı ve engellilere; Yalvaç
halkına ve kaynaştırma amacıyla öğrencilere yönelik ülkemizin önemli kültür,
tarih ve tabii güzellikleri olan yörelere çeşitli gezi organizasyonları yapmak.
f) Gıda yardımı: yönetmelikte belirtilen usul ve esaslar
doğrultusunda, belirlenen gıdalardan oluşan, devamlı ya da aralıklarla dar
gelirli, yoksul, muhtaç, kimsesiz, ihtiyaç sahibi, engellilere verilen
yardımlardır.
g) Giyim yardımı: Elbise,
palto, kaban, yağmurluk, çorap, şapka, ayakkabı, eşofman, özel günler için
kıyafet ve benzeri giyim eşyası yardımlarıdır. Bayramlarda özellikle yetim, öksüz
ve ihtiyaç sahibi çocuklara bayramlık kıyafet yardımı yapmak.
ğ) İçme sütü yardımı: İlçemizde bulunan anaokulu, ilkokul ve ortaokul öğrencilerine
öğretim süresince yapılan pastörize süt yardımıdır.
h) Kırtasiye yardımı:
İhtiyaç sahibi öğrencilere yapılacak yardım, defter, kitap, araç- gereç,
öğrenci kıyafeti, çanta ve kırtasiye yardımıdır.
ı) Muhtaç aylığı yardımı:
Belediye meclisinde belirlenen miktarda nakdî olarak yapılan sürekli ve
süreksiz muhtaç aylığı yardımıdır. Bunlar her ayın ilk haftasında ödenir. Yönetmeliğin
7 inci maddesine göre bu hususta yapılan başvurular gerekli inceleme raporu düzenlenerek
Yardım Komisyonu’nca karara bağlanır.
i) Nakdî eğitim yardım:
İhtiyaca göre Belediye Meclisi’nce belirlenen miktarda nakdî eğitim yardımıdır.
İlk, ortaöğretim, ön lisans, lisans ve yüksek lisans öğrencilerine yönelik nakdî
yardımlar için okul müdürlüklerince öğrencinin durumuna dair verilen bilgi ve
belge yeterlidir. Ayrıca, üniversite ve lise yerleştirme sınavlarında Yalvaç’ta
her dalda birinci, ikinci ve üçüncü olan öğrencilere Belediye meclisince
belirlenen miktarda öğrenim yardımı yapılır.
j) Sağlık yardımı: muhtaç vatandaşlara yapılacak tedavi, ilaç ve hasta
bakım malzemesi yardımlarıdır.
k) Sıcak yemek yardımı: İdare tarafından belirlenen zamanlarda ve yerlerde vatandaşlara
yemek çadırlarında veya kapalı mekanlarda günlük verilen sıcak yemek yardımıdır.
l) Sosyal yardım: İhtiyaç
sahibi olan ilkokul, ortaokul, lise, ön lisans, lisans, yüksek lisans
öğrencilerine veya ailelerine; kırtasiye, giyim, gıda, yakacak, barınma, ulaşım
giderleri ile okudukları bölümlerin öğrenim katkı paylarını ödeme güçlüğü
içinde olanlara eğitim dönemi içinde verilen birleştirilmiş sosyal
yardımlardır.
m) Sosyal yardımlaşma merkezi:
Günümüzde yüz yüze ilişkilerin azalması ile birbirini yakından tanımayan,
birbirini sorunlarını bilmeyen buna rağmen aynı kentte yaşayan kentliler olarak
yardımlaşma ve dayanışmayı, yoksulluğun azalması, israfın önlenmesi, toplumsal barış
ve hoşgörüyü arttırmak adına geliştirilen “Sosyal Yardımlaşma Merkezi” projesi
bir toplumsal dönüşüm projesidir.
n) Gıda bankası:
·
Zabıta Müdürlüğü
bünyesinde oluşturulan Sosyal Yardımlaşma sivil toplum kuruluşları ve mahalle
muhtarlarıyla da işbirliği yaparak, belediye bütçesinden belediye meclis kararı
ile tahsis edilecek yardımlar ile halkın ve kurumların hibeleri, gıda
bankasında biriken gıda maddeleri ile izinsiz satış yapan seyyar satıcıların
faaliyetten men edilmesi sonucu cezası ödenmeyerek otuz gün içinde geri alınmayan
gıda dışı malların adil bir biçimde ihtiyaç sahiplerine ulaştırılması için bünyesinde
gıda bankası da kurulan merkezdir.
·
Sosyal yardımlaşma merkezine bağışlanan ürünler,
yardım yapanlarca bizzat getirebileceği gibi telefonla da müracaat halinde
mahalline gidilerek bağış kabul edilir. Gelen bağışlar önce sayı ve cins olarak
tespit edilip kullanılamayacak durumda olanlar tutanakla belirlenip ayrılır. Bağışçının
ismi, adresi, telefonu ile birlikte bilgisayara kaydedilir. Teslim alındığına
dair alındı belgesi düzenlenerek bağışlayana verilir. Tekstil cinsi bağışlar
önce yıkanıp, kurulanıp, ütülenerek reyondaki yerini alır. Elektrikli olan tüm
eşyalar belediye teknisyenlerince kontrolü yapılarak “ kontrol edildi ”
bandrolü yapıştırılır.
·
Gıda bankacılığı işleyişi: Vatandaşlar, küçük
veya büyük ölçekli işletmelerin Yalvaç sınırları içinden veya dışından yapacağı
bağışlar, Yalvaç Belediyesi’ne ait araçlarla yerinden teslim alınır ve gıda
bankası depolarına ulaştırılır. Gıda bankasına ulaşan bağışlar için resmi
evraklar hazırlanır ve yasada belirtilen hususlar doğrultusunda prosedür
uygulanır. Teslim alınan bağışlar tam bir market mantığı ile tasarlanmış gıda bankası
reyonlarında düzenlenir. Bağışların, daha önce sosyal yardım ekiplerinin
·
Müracaat sahiplerinin evlerinde yaptığı
araştırmalarda belirlenen ihtiyaç sahiplerine en kolay yoldan ulaşması
hedeflendiğinden, belirtilen dağıtım şeklinin yanı sıra bu hizmetten
faydalanacak her ihtiyaç sahibine belirli periyotlar ve belirli limitlerle elektronik
alışveriş kartları da hazırlanabilir.
o) Sünnet yardımı: İhtiyaç
sahibi ailelerin çocuklarının sünnet ettirilmesi ve bununla ilgili ayni ihtiyaçlarının
karşılanması ile çocuklara hediye verilmesi yardımlarıdır.
ö) Tamirat yardımı: Muhtaç
vatandaşların ikamet ettikleri konutlarının tamiratı için yapılan malzeme ve
işçilik yardımlarıdır.
p) Yakacak yardımı:
Yönetmelikte belirtilen koşullara uygun şekilde ihtiyaç sahiplerine verilen yardımdır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Müracaat Şekli, Tespit
Müracaat şekli
MADDE 7- (1) Yardım talebinde bulunmak isteyenler, muhtaçlık belgesi
ile birlikte bir dilekçeyle Belediye Başkanlığına başvurabilirler. Yapılan
müracaatlar Başkanlıkça Zabıta Müdürlüğü’ne
havale edilir Zabıta Müdürlüğü’nce talepler,
Yalvaç Belediyesi Sosyal Yardım Yönetmeliği kapsamında Belediye Zabıta Müdürlüğü ile kişinin adresinde, komşularında,
muhtarlıkta, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı ve benzeri yerlerde yapılan
tahkikatlar değerlendirilmek üzere, komisyona iletilir.
(2) Yapılacak müracaatlarda, gerekli bilgi ve belgeler Komisyon
görevlilerince mümkün olduğunca gizli olarak ve muhtaçların onurlarını
zedelemeyecek biçimde temin edilir.
(3) Müracaatlarda hangi tür yardım istenildiği ve istenilen yardıma
ilişkin kanıtlayıcı belge sunulur.
Muhtaç durumda olduğu halde
yardım komisyonuna bizzat müracaat etmeyenler:
MADDE 8 - (1) Yardıma
muhtaç olduğu halde herhangi bir nedenle komisyona müracaat etmeyenler için
ikamet ettikleri mahalle muhtarlarının, öğretmenlerin, yakınlarının, komşularının
bu kişiler namına yaptıkları müracaatlar kabul edilir. Ayrıca belediyenin
res’en tespiti ile de yardım yapılır.
Belediyenin res’en tespiti,
MADDE 9- (1) Belediyemiz
sınırları içinde yaşayan tüm dar gelirli, yoksul, muhtaç, kimsesiz kişiler
tespit edilerek bilgi bankası oluşturulur.
Belediyenin res’en tespiti;
a) Belediyenin bilgi kaynakları,
b) Mahalle muhtarlarının yardımları,
c) Sosyal Güvenlik Kurumundan istenecek bilgiler,
ç) Yardım dernekleri ve diğer sivil toplum kuruluşlarının yardımları,
d) Kaymakamlık Sosyal Yardımlaşma Vakfı bilgi kaynakları,
e) Kamu kurum ve kuruluşları bilgi kaynakları,
f) Belediye Başkanı ve meclis üyelerinin bilgi ve yardımıyla, yapılır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Yardım Komisyonu Yönetimi ve
Diğer Hususlar
Yardım komisyonunun oluşumu
MADDE 10- (1) Değerlendirme komisyonu belediye başkanı ya da görevlendireceği
bir başkan ve 4 üye olmak üzere toplam 5 kişiden oluşur.
Komisyon üyeleri, belediye meclis üyeleri ile belediyede görevli
memurlar ve müdürler arasından bir yıl süre ile görevlendirilir. Aynı üyelerin
yeniden görevlendirilmesi mümkündür. Komisyon sekretaryasını Zabıta Müdürlüğü yürütür.
Komisyon toplantıları ve
kararlar
MADDE 11- (1) Komisyon
toplantı ve kararları ile ilgili esaslar;
a) Komisyonun toplantı ve karar nisabı, üye tam sayısının salt
çoğunluğudur. Oyların eşitliği halinde Başkanın bulunduğu taraf üstün sayılır.
b) Komisyon üyelerinin izinli ya da raporlu olduğu sürelerde
görevlerini vekâleten yürütenler komisyon toplantılarına katılır.
c) Komisyon ihtiyaç sahiplerini belirlemek ve taleplerini
değerlendirmek için, başkanının çağrısı üzerine acil toplantı yapabilir.
d) Komisyonda görev alan meclis üyesi veya
belediye görevlilerine hiçbir şekilde ücret (Huzur hakkı, yolluk vb) ödenmez.
Komisyonun görevleri
MADDE 12- (1) Komisyonun
görevleri aşağıda belirtilmiştir.
a) Sosyal yardım talebinde bulunan kişilerin seçiminde kullanılacak
formları hazırlamak ve ihtiyaç sahiplerine dağıtmak.
b) Sosyal yardıma ihtiyacı olan kişileri, bu kişilere yapılacak ayni
ve nakdi yardımların süresi ve miktarını belirlemek ve listelerini hazırlamak.
c) Sosyal yardım talebinde bulunan kişilerden yardım çeşitlerine göre
istenecek sosyal inceleme bilgi ve belgelerini belirlemek.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Araştırma
MADDE 13- (1) Yardım için
yapılan müracaatlarda beyan esas olduğundan, dilekçede beyan edilen bilgi ve
belgeler gizlice araştırılır. Bu araştırma kolluk, nüfus müdürlüğü, vergi
dairesi, tapu, bankalar, belediye ve muhtarlık nezdinde yaptırılabileceği gibi
komisyonca da re ’sen yapılabilir.
(2) Müracaatların değerlendirilmesi aşamasında Kaymakamlık Sosyal
Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı, muhtarlıklar ve diğer ilgili birimlerin
kayıtlarından da istifade edilebilir.
(3) Yardım komisyonu müracaatta bulunan vatandaşların, belediye
meclisince belirlenen muhtaçlık dereceleri, yardımın türü ve miktarı
doğrultusunda; dar gelirli, kimsesiz, yaşlı, düşkün, özürlü olup olmadığı gibi
kriterleri göz önünde bulundurarak karar verir.
ALTINCI BÖLÜM
Muhtaçlık Yardımı Değerlendirme Kriterleri
Yardım miktarları ve muhtaçlık
dereceleri
MADDE 14- (1) Yardım komisyonu, yönetmeliğin 7 nci maddesi
doğrultusunda müracaatta bulunan vatandaşlar hakkında düzenlenen raporda
aşağıdaki kriterler göz önünde bulundurularak yardımın yapılıp yapılmamasına
karar verilir.
a) Aile bireylerinin iş durumu.
b) Ailenin net gelirleri.
c) Barınma ve eşya durumu.
ç) Ailede yaşayan kişilerin
sayısı ve yakınlık dereceleri.
d) Ailedeki öğrenim gören kişi
sayısı.
e) Medeni hali.
f) Engelli durumu.
g) Başka kurumlardan alınan
yardımlar.
ğ) Taşınır ve taşınmaz mal
durumu.
(2) Belediye tarafından yapılacak yardımlara ilişkin olarak
oluşturulacak ve bu Yönetmeliğin eki kabul edilen ekonomik derece puan
kriterleri doğrultusunda yapılacak değerlendirme sonucu her muhtaç kişi için
verilen puanlar derecelendirilir. Yardımlar, yardım komisyonunca yapılan
derecelendirme sonucunda 100 puan üzerinden, en yüksek puan alandan başlamak üzere,
büyükten küçüğe sıralanarak yapılır.
(3) Yapılacak yardımların miktarı Belediye Meclisi tarafından her yıl
belirlenir. Yönetmeliğin 14 üncü maddesinin 1 inci fıkrasında belirlenen
kriterler çerçevesinde (EK-1) yardım komisyonunca yapılan derecelendirme
neticesinde 100 puan üzerinden;
a) 0–50 Puan arası yardım uygun değil,
b) 50–65 Puan arası azami net asgari
ücretin yüzde 25 oranında nakdi veya ayni
yardım,
c) 65–80 Puan Arası azami net asgari
ücretin yüzde 40 oranında nakdi veya ayni
yardım,
ç) 80–100 Puan Arası azami net asgari ücretin yüzde 60 oranında nakdi veya ayni yardım olarak yapılabilir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Sosyal İnceleme Raporlarının Düzenlenmesi
Sosyal inceleme raporları
MADDE 15- (1) Komisyon
tarafından düzenlenen sosyal inceleme raporlarında; muhtaç durumdaki kişilerin
geçmişte yaptıkları yardım talepleri ile bunlara yapılan yardımlar, ekonomik ve
sosyal durumlarındaki değişmeler, hâli hazırdaki özellikleri, kişisel ve ailevi
bilgiler ile sosyal ve ekonomik şartlar, mahalli imkânlar, ikamet edilen yer ve
konut durumu ile ilgili bilgiler ve ihtiyaç sahiplerinin ne tür bir yardım veya
hizmetten faydalandırılmasının uygun olacağına ilişkin kanaat ile yapılacak
yardımın miktarı, süresi ve şekli ile ilgili hususlar açıkça belirtilir.
(2) Sosyal inceleme raporu kişisel nitelikte gizli belgedir.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Sosyal Yardımların Kesilmesi
Sosyal yardımların kesilmesi
MADDE 16- (1) Ayni ve nakdi
yardımlardan faydalanan ihtiyaç sahibinin;
·
Ölümü,
·
Muhtaçlığın kalkması,
·
Kadın ve erkeğin evlenmesi nedeniyle muhtaç
durumdan çıkması,
·
Hemşerilik vasfını kaybetmesi,
·
Geçerli
bir mazeret olmaksızın verilen yardımı üç ay aralıksız olarak alınmaması,
·
Sakatlığı nedeniyle ayni ve nakdi yardım almakta
iken durumlarına uygun iş bulması, durumunun düzelmesinin tespiti hallerinde
yardım kesilir.
(2) Ayni ve nakdi yardım hizmetlerinin yürütülmesinde uygulamanın
devamlı takibi esastır. Sürekli yardım edilen kişinin durumu, periyodik olarak
takip edilir ve kişinin maddi durumu ile ilgili ayrıntılı bilgi ve belge
toplanması yoluna gidilir. Kişinin yardım almadan hayatını sürdürebileceği
maddi şartlara sahip olduğunun tespit edilmesi halinde, bu tespitin yapıldığı tarihi
izleyen aybaşından itibaren yardım kesilir.
(3) Yardım talebiyle müracaatta bulunanlarca gerçeğe aykırı beyanda
bulunulması halinde yardım kesilerek yapılan yardımlar geri alınır.
DOKUZUNCU BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Değerlendirme
MADDE 17- Yardım alacak
kişilerin Muhtaçlık durumu ‘’Muhtaç Yardım Değerlendirme Kriterine göre
belirlenir. Kriter cetveli Ek1 formu ile ekte sunulmaktadır.
Yürürlük
MADDE 18- (1) bu yönetmelik ilanı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 19- (1) Bu Yönetmelik
hükümlerini Yalvaç Belediye Başkanı yürütür
04/02/2015 tarih ve 13
sayılı Belediye Meclisi kararı ile kabul edilmiştir.
Halil Hilmi TÜTÜNCÜ Fatma Meral DURUCAN Arifkadın UZEL
Belediye
Başkanı
Katip Katip
Meclis Başkanı
EK (1) Form.
YALVAÇ BELEDİYESİ |
Muhtaçlık Yardımı Değerlendirme Kriterleri |
PUAN CETVELİ |
||
AİLENİN İŞ DURUMU |
PUANI |
|
A |
ÇALIŞMIYOR |
20 |
B |
MEMUR |
1 |
C |
İŞÇİ |
5 |
D |
EMEKLİ |
7 |
AİLENİZİN NET GELİRİ (AYLIK) |
PUANI |
|
A |
500
TL'DEN AZ |
35 |
B |
500 -
750 TL ARASI |
25 |
C |
750 -
1000 TL ARASI |
20 |
D |
1000-
1250 TL ARASI |
15 |
E |
1250 -
1500 TL ARASI |
10 |
F |
1500
TL'DEN FAZLA |
0 |
AİLENİN DURUMU |
PUANI |
|
A |
SAĞ VE
BERABER |
0 |
B |
BOŞANMIŞ
VEYA VEFAT ETMİŞ |
15 |
C |
YETİM
AİLE |
30 |
D |
ŞEHİT
AİLESİ |
20 |
E |
GAZİ
AİLESİ |
15 |
EVİN ISINMA DURUMU |
PUANI |
|
A |
DOĞALGAZLI |
0 |
B |
ELEKTRİKLİ |
3 |
C |
SOBALI |
6 |
D |
YOK |
10 |
AİLENİZDEKİ
KİŞİ SAYISI |
PUANI |
|
A |
BİR |
1 |
B |
İKİ |
2 |
C |
ÜÇ |
4 |
D |
DÖRT |
6 |
E |
BEŞ |
8 |
F |
BEŞTEN
FAZLA |
10 |
AİLENİZDE KRONİK SAĞLIK SORUNU OLAN KİŞİ
SAYISI |
||
A |
BİR |
5 |
B |
İKİ |
10 |
C |
ÜÇ |
15 |
D |
DÖRT |
20 |
E |
BEŞ |
25 |
AİLEDE OKUYAN ÖĞRENCİ SAYISI |
PUANI |
|
A |
1
(İLKÖRETİM-ORTAÖĞRETİM) |
3 |
B |
2
(İLKÖRETİM-ORTAÖĞRETİM) |
6 |
C |
3
(İLKÖRETİM-ORTAÖĞRETİM) |
9 |
D |
4
(İLKÖRETİM-ORTAÖĞRETİM) |
12 |
E |
4 TEN
FAZLA (İLKÖRETİM-ORTAÖĞRETİM) |
15 |
F |
1 VEYA
DAHA FAZLA (ÖRGÜN ÜNİVERSİTE) |
15 |
ÖZEL OTONUZ VAR MI? |
PUANI |
|
A |
EVET |
-10 |
B |
HAYIR |
0 |
ENGELLİ DURUMU |
PUANI |
|
A |
EVET |
15 |
B |
HAYIR |
0 |
EVİN DURUMU |
PUANI |
|
A |
KENDİ
EVİ |
-10 |
B |
KİRA |
10 |
C |
KİRA
KARŞILANIYOR |
4 |
YARDIM DURUMU |
PUANI |
|
A |
2022
SAYILI YASA |
-5 |
B |
KAYMAKAMLIK |
-5 |
C |
DERNEK/VAKIF |
-5 |
D |
2828
SAYILI SOSYAL HİZMETLER KAPSAMNDA |
-5 |
GAYRİMENKUL DURUMU |
PUANI |
|
A |
EV
(KONUT) İKAMET EDİLEN KONUT DIŞINDAKİ HER BAĞIMSIZ KONUT İÇİN |
-10 |
B |
DÜKKAN,
HER BİR DÜKKAN İÇİN |
-20 |
C |
ARSA
(VERGİ DEĞERİ 20.000 TL. NİN ALTINDAKİ BİR ARSA İÇİN PUAN DÜŞÜLMEZ.) BİRDEN
FAZLA HER BİR ARSA İÇİN |
-20 |
D |
ARAZİ (VERGİ
DEĞERİ 20.000 TL. NİN ALTINDAKİ BİR ARAZİ İÇİN PUAN DÜŞÜLMEZ.) BİRDEN FAZLA
HER BİR ARAZİ |
-20 |
E |
11 DEKAR
VE ÜZERİ HER DEKAR BAŞINA |
-5 |
04/02/2015 tarih ve 13 sayılı Belediye Meclisi
kararı ile kabul edilmiştir.
Halil Hilmi TÜTÜNCÜ Fatma Meral DURUCAN Arifkadın UZEL
Belediye
Başkanı Katip Katip
Meclis Başkanı