T.C.
YALVAÇ BELEDİYE BAŞKANLIĞI
MUHTARLIK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA
YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
AMAÇ KAPSAM YASALDAYANAK TANIMLAR
AMAÇ
MADDE
1 – Bu
Yönetmeliğin amacı; Yalvaç Belediye
Başkanlığı Muhtarlık İşleri Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve
sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
KAPSAM
MADDE
2- Bu
yönetmelik; Yalvaç Belediyesi Muhtarlık İşleri Müdürlüğü’nün bünyesinde görev,
yetki ve sorumluluğunda bulunan iş ve işlemlerin düzenlenmesi ve yürütülmesine
ilişkin esas ve usulleri kapsar.
YASAL
DAYANAK
MADDE 3 – Bu yönetmelik 5393 sayılı
Belediye Kanunu, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri
Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik, Belediye Teşkilat
Yönetmeliği, İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün 20/2/2015
tarihli ve 2015/8 Nolu Genelgesi ile ilgili mevzuat hükümlerine dayanılarak
hazırlanmıştır.
TANIMLAR
MADDE
4 - Bu
Yönetmeliğin uygulanmasında;
Başkan : Yalvaç Belediye Başkanını,
Belediye : Yalvaç Belediye Başkanlığını,
Meclis : Yalvaç Belediye Meclisini
Encümen : Yalvaç Belediye Encümenini
Müdür : Muhtarlık İşleri Müdürünü,
Müdürlük : Yalvaç Belediyesi Muhtarlık İşleri
Müdürlüğünü,
Muhtar : Mahalle Muhtarını
Muhtarlık : Mahalle Muhtarlığını
Personel : Müdürlüğe bağlı çalışan tüm personeli,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
KURULUŞ VE TEŞKİLATLANMA
KURULUŞ
MADDE5– Muhtarlık
şleri Müdürlüğü 5393 sayılı Belediye Kanununun 48nci ve22.02.2007
tarihli, 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Belediye ve
Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke Ve Standartlarına
Dair Yönetmelik” Hükümlerine dayanarak Yalvaç
Belediye Meclisinin ……/08/2015 tarihli ……
sayılı kararı gereğince kurulmuştur
TEŞKİLATLANMA
MADDE
6 – Muhtarlık
İşleri Müdürlüğü, Başkan ve/veya Başkan Yardımcısına bağlı bir birimdir. Müdür,
Memurlar, işçi ve taşeron işçi
personelinden oluşur.
a) İhtiyaç duyulması halinde
Başkanlık makamının onayı ile Şeflikler, bürolar, servisler açılabilir.
b) İki ayrı şefliğin, büronun veya
servisin yapacağı iş ikiz görev olarak tek büroda toplanabilir.
c) Farklı bürolardaki veya
servislerdeki görevler ikiz görev olarak tek personele verilebilir,
(Kurulduğunda) Şeflikler ve Bürolar arası görev dağılımında Müdür yetkilidir.
d) Müdürlük bünyesinde yeterli ve
deneyimli personel olmaması durumunda, Bu yönetmelikte zikredilen görevlerden,
Diğer müdürlüklerde görevli memur ve işçi personele Başkanlık Makamının onayı
ile ikiz görev olarak verilebilir.
A.
Müdürlüğün personel yapısı
aşağıdaki gibidir;
a) Müdür,
b) Memur
c) Daimi İşçi
d) Geçici İşçiler
e) Taşeron işçiler
f) Sözleşmeli Personel
B.
Müdürlüğün teşkilat yapısı
aşağıdaki gibidir;
a) Muhtarlık İşleri servisi
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLAR
Muhtarlık
işleri Müdürlüğü’nün görevleri
MADDE
7- Muhtarlık İşleri Müdürlüğü’nün görevleri
başta; Kamu hizmetlerinin etkin, verimli ve güvenli bir şekilde sunulması,
sorunların en kısa sürede yetkili makamlara iletilmesi, muhtarların etkinlik ve
işlevlerinin artırılarak taleplerinin sonuçlandırılması, muhtar taleplerini
takip etmek ve etkin bir şeklide sonuçlandırmak üzere aşağıda sayılmıştır.
1. Muhtarların bilgilerini tutmak,
2.
Muhtarlık İşleri müdürlüğünü ilgilendiren
konularda yazışma işlemlerini yürütmek, arşivlemek, gelen-giden evrak
kayıtlarını tutmak,
3.
Belediye
sorumluluk ve yetki alanında bulunan muhtarlardan gelen talepleri elektronik
ortamda almak, ilgili birimlere iletmek ve taleplerin yerine getirilip
getirilmediğini takip etmek,
4.
Muhtarlardan gelen taleplere 15 gün içinde
sistem üzerinden cevap vermek, ayrıca muhtarların mail adreslerine elektronik
posta ile bildirmek,
5.
Gelen taleplerden, yerine getirilenleri ve
yerine getirilemeyenlerin gerekçesini sisteme işlemek,
6.
İçişleri
Bakanlığı'na üçer aylık dönemlerde sunulacak rapor ile ilgili toplam talep
sayısı, olumlu ve olumsuz cevap sayısını sisteme işlemek,
7.
Başkanlık Makamı ile muhtarlar arasındaki
işbirliği ve koordinasyonu sağlamak,
8.
Başkanın,
muhtarlarla ilgili sözlü talimatlarını ilgili birimlere ulaştırmak, takip
ederek sonuçlandırılmasını sağlamak,
9.
Muhtarlarla ilgili Başkanlığa intikal eden
sözlü ve yazılı dilek, şikayet, öneri vb. konuların izlenmesi ile sonuçların
ilgililere en kısa zamanda iletilmesini sağlamak
10. Yürüttüğü işler ile ilgili düzenli olarak veri
toplamak, değerlendirmek, rapor hazırlamak ve bu doğrultuda uygulanan
sistemleri yönetilmesine yönelik iş ve işlemleri yürütmek,
11. Muhtarlarla ilgili oluşturulan projeleri,
takibini yapmak,,
12. Belediyenin muhtarlıklar ile ortak görev
yapılması gereken konularda koordinasyonunu sağlamak, bununla ilgili
muhtarlarla gerekli yazışma ve çalışmaları yapmak,
13. Muhtarlık İşleri Müdürlüğü kapsamında
gerçekleştirilecek faaliyetlerin uygulama adımlarını belirlemek,
14. Faaliyet alanı ile ilgili
muhtarların talep ve şikâyetlerini değerlendirerek cevaplandırılmasını sağlamak
ve bu doğrultuda kararlar almak ve uygulanmasını sağlamak,
15. İkametgâh adresi
Yalvaç olmayıp ilçemizde ikamet eden vatandaşlarımızın tespit edilmesi, ikamet
adreslerinin Yalvaç ilçe merkezine alınmalarının mahalle muhtarları ile
birlikte sağlanması
16. Başkanlık tarafından verilecek
diğer görevleri yapmak.
. YETKİ
VE SORUMLULUKLAR
MADDE
8- Muhtarlık
İşleri Müdürü Bu yönetmelikte belirtilen görevlerin yerine getirilmesinden ve
koordinasyonundan Belediye Başkanına karşı birinci derecede sorumludur.
A.
Müdürün Yetkileri;
1.
Müdürlük
görevlerinin yerine getirilmesinde harcama yetkilisi sıfatıyla belediye
bütçesinde öngörülen harcamaları yapmak,
2. Müdürlük görevlerinin yerine
getirilmesinde personele görev vermek ve müdürlük dâhilinde görev yerlerini
değiştirmekle yetkilidir.
3. Muhtarlıklar Müdürlüğü, bu
yönetmelikte sayılan görevleri ve 5393 sayılı Belediye Kanununa dayanarak
Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde
yapmaya yetkilidir.
B.
Müdürün Sorumlulukları;
1. Müdür, yetki ve görevleri ile
ilgili yaptığı faaliyetlerden dolayı belediye başkanına ve yürürlükte ki
mevzuata karşı sorumludur.
C. Müdürün
Görevleri;
1. Muhtarlıklar Müdürlüğünü
Başkanlık Makamına karşı temsil etmek,
2. Müdürlüğün her türlü çalışmalarını düzenlemek,
3. Muhtarlıklar Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler
arasında koordinasyonu sağlamak,
4. Yasalarla verilen her türlü ek görevi yapmak,
5. İdari olarak çalışan personelin görev ve
sorumluluklarının takibini yapmak ve organizasyonunu sağlamak,
6. Birim personeli ile üst idare arasındaki
koordinasyonu sağlamak,
7. Belediyenin genel işleyişi çerçevesinde birimi
ile ilgili proje ve hizmet çalışmalarını yürütmek,
8. Müdürlük hizmetlerini yürütürken diğer kamu
kurumları ile koordinasyonu ve işbirliğini sağlamak,
9. Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için
uzun, orta ve kısa vadeli planlar hazırlamak. Planların uygunluk ve
yeterliliğini devamlı olarak izlemek, gerekiyorsa, düzeltmeye yönelik
tedbirleri almak,
10. ) Müdürlüğün haberleşme ve evrak
akışını, üst kademelere istenen bilgileri zamanında ulaştırabilecek ve alt
kademelere kurum karar ve yönetmelikleri hakkında zamanında ve doğru bilgi
verebilecek şekilde planlamak,
11. Kendisinin ve personelinin beceri ve mesleki
bilgi açısından gelişmesini sağlamak üzere eğitim planlamasını yapmak,
12. Çalıştırdıkları görevlilerin iş tariflerini ve
performans kriterlerini hazırlayarak amirine teklif etmek,
13. Çalıştırdıkları görevlilerin, işbölümü
esasları dâhilinde, sorumluluklarını belirlemek ve bu görevleri benimsetmek,
14. Faaliyeti için amirince talep edilen veya
faydalı gördüğü bütün raporları sunmak,
15. Personelin çalışma şevkini kıran ve verimini
düşüren faktörleri tespit etmek, kendi imkânları ile bertaraf edilebilecek veya
düzeltilebilecek olanları halletmek, üst kademelerce alınması gereken tedbirler
için verim düşüşü veya başka menfi sonuçlar doğmadan amirine müracaat etmek,
16. Mevcut faaliyet planına göre Müdürlük
faaliyetlerini kısa periyotlarla kontrol etmek,
17. Müdürlük harcamalarının bütçeye uygunluğunu
devamlı kontrol altında bulundurmak,
18. Planlardan sapmalar gösteren fiili durumlarda
sapmaların sebeplerini araştırmak, düzeltici ve ileride tekrarlanmasını
önleyici tedbirleri almak,
19. Görev alanındaki faaliyetlerin durumunu ve
neticelerini tespit etmek ve değerlendirmek ve gerekli tedbirleri almak için
istatistikî bilgileri tanzim etmek ve/veya ettirmek, Gerektiğinde bu bilgileri
Başkanlık makamına ve ilgililere sunmak,
20. Müdürlüğün çalışma sistemini kurarak iş
akışını sağlamak; personelin çalışmalarını organize etmek,
21. Ekonomiklik, üretkenlik, yüksek verimlilik ve
performans artırıcı etki oluşturmak amacıyla mer'i mevzuat ve stratejik
hedefler çerçevesinde dış hizmet alım yoluyla yapılması mümkün olan hizmetleri
uzman özel ve/veya tüzel kişilere usulüne uygun yaptırılmasını sağlamak,
22. Çalışanlarının tabi oldukları mevzuata uygun
tezkiye, izin ve hastalık gibi işlemlerini yürütmek, devam durumunu takip etmek
ve denetlemek, ilgili diğer birimlerle koordinasyonu sağlamak,
Muhtarlık
İşleri servisi
MADDE
9– Muhtarlık
işleri servisinin görevleri;
1. Müdürlük ile alakalı olarak
İstenebilecek tüm bilgi ve belgeleri sistem üzerinde hazırlayarak sürekli
güncel bulundurmak.
2. Müdür tarafından verilebilecek diğer görevleri
yerine getirmek.
3. Çalıştığı müdürlüğün uğraş alanlarını
ilgilendiren boyutuyla öğrenmek ve buna uygun tutum davranış sergilemek,
4. Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için
uzun, orta ve kısa vadeli planların hazırlanmasında amirinin direktiflerine
uygun iş ve işlemleri yapmak,
5. Beceri ve mesleki bilgi açısından kendini
geliştirmek, bu amaçlı etkinliklere istekli olarak katılmak,
6. Kendisinin verimli ve etkin çalışmasına yardım
edecek bütün konularda bilgisini devamlı arttırmak,
7. Müdürlüğün verimliliğini arttırılması ve işlerin
daha kaliteli, düzenli ve süratli şekilde yürütülmesi için çalışma metotlarını
geliştirmek, genel ahlaka ve adaba uygun hareket etmek,
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
GÖREV VE HİZMETLERİN İCRASI
Görevin
alınması
MADDE
10- Müdürlüğün
tüm elemanlarına verilen belgeler, dosyalar ve tüm işler zimmet defterine
kaydedilerek ilgilisine verilir.
Görevin planlanması
MADDE 11 –Muhtarlık İşleri Müdürlüğündeki iş ve işlemler Müdür tarafından
düzenlenen plan dâhilinde yürütülür.
Görevin yürütülmesi
MADDE 12 - Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri
yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İŞBİRLİĞİ VE
KOORDİNASYON
Müdürlük birimleri arasında işbirliği
MADDE 13 - 1) Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve
koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır.
2) Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp
konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir.
3) Müdür, evrakları gereği için ilgili
personele tevzi eder.
4) Bu
Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle
görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her
türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir
çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur.
Devir teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.
5) Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen
yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni
görevliye teslim edilir.
Diğer kurum ve
kuruluşlarla koordinasyon
MADDE 14 - 1) Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ ün imzası ile yürütülür.
2) Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel
kişiler, Valilik, Kaymakamlık, Kamu Kurum ve Kuruluşları, Muhtarlıklar ve diğer
şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Belediye Başkanının
imzası ile yürütülür.
ALTINCI BÖLÜM
EVRAKLARLA İLGİLİ
İŞLEMLER VE ARŞİVLEME
Gelen giden evrakla ilgili yapılacak işlem
MADDE 15 - 1) Müdürlüğe gelen evrakın önce kaydı yapılır. Müdür tarafından
ilgili personele havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve
noksansız yapmakla yükümlüdür.
2) Evraklar ilgili personele zimmetle ve imza
karşılığı dağıtılır. Gelen ve giden evraklar ilgili kayıt defterlerine
sayılarına göre işlenir, Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik
ortamda yapılır.
Arşivleme ve dosyalama
MADDE 16 - 1) Müdürlüklerde
yapılan tüm yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı
klasörlerde saklanır.
2)
İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır.
3)
Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv
görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.
YEDİNCİ BÖLÜM
DENETİM
Denetim, personel sicil ve disiplin hükümleri
MADDE 17 – Muhtarlık İşleri Müdürü tüm personelini her zaman denetleme
yetkisine sahiptir.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
ÇEŞİTLİ VE SON
HÜKÜMLER
Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
MADDE 18-İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili
mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE 19 - Bu yönetmelik Belediye Meclisinin kabulü
ile yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE
20 – Bu yönetmelik hükümlerini Yalvaç Belediye Başkanı yürütür.
Halil
Hilmi TÜTÜNCÜ Belediye
ve Meclis Başkanı |
Fatma Meral DURUCAN Meclis Üyesi |
Doğan TURAN Meclis
Üyesi |
Nuh Murat SARIOĞLU Meclis
Üyesi |
|
|||
|
|||
İbrahim ŞEN Meclis
Üyesi |
Turgut MUTAF Meclis
Üyesi |
Fahri KODAL Meclis
Üyesi |
Orhan ÖZEN Meclis
Üyesi |
|
|||
|
|
|
|
|
|||
Mehmet BUĞDAYCI Meclis Üyesi |
Mümin İNANICI Meclis
Üyesi |
Arifkadın UZEL Meclis
Üyesi |
İsmail ÖZYURT Meclis Üyesi |
|
|||
|
|||
Mevlüt AŞIK Meclis Üyesi |
Abdullah GÖKKAYA Meclis
Üyesi |
Gencer KONDAL Meclis
Üyesi |
Hatice BAŞARAN Meclis Üyesi |