T.C.
YALVAÇ
BELEDİYE BAŞKANLIĞI
İTFAİYE MÜDÜRLÜĞÜ
TEŞKİLAT
YAPISI VE ÇALIŞMA ESASLARINA DAİR İÇ HİZMET YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve
Tanımlar
Amaç
MADDE
1 – (1) Bu Yönergenin amacı; Yalvaç Belediyesi
itfaiye Müdürlüğü’nün görev, yetki ve sorumluluklarını, itfaiye memurlarının
niteliklerini, görevde yükselme ve mesleki eğitimlerini, kıyafetlerini,
kullanacakları araç, teçhizat ve malzeme ile denetim usul ve esaslarını
düzenlemektir.
Kapsam
MADDE
2 – (1) Bu Yönerge Yalvaç İtfaiye Müdürlüğü
bünyesinde faaliyet gösteren birimlerin teşkili, görev, yetki ve sorumluluğunda
bulunan iş ve işlemlerin düzenlenmesi ve yürütülmesine ilişkin esas ve usulleri
kapsar
Dayanak
MADDE
3 – (1) Bu Yönerge, 3/7/2005 tarihli ve 5393 sayılı
Belediye Kanununun 52 nci maddesi, 21.10.2006 tarih ve 26326 sayı Resmi Gazetede
yayınlanarak yürürlüğe giren belediye itfaiye yönetmeliği, 09.02.2015 tarih ve
30 sayılı Yalvaç Belediye meclis kararı ve yürürlükteki diğer mevzuat
hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönergenin
uygulanmasında;
Belediye : Yalvaç Belediyesini,
Başkanlık : Yalvaç Belediye Başkanlığını,
Başkan : Yalvaç Belediye Başkanını,
Meclis : Yalvaç Belediye Meclisini,
Encümen : Yalvaç Belediye Encümenini,
Müdürlük
: İtfaiye
Müdürlüğünü ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Görev ve Çalışma
Düzeni
Kuruluş
MADDE
5 – (1) Belediye itfaiye teşkilatı; 29/11/2005 tarihli ve 2006/9809 sayılı
Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile
Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar
çerçevesinde belediye meclisi kararı ile kurulur. Kuruluş sırasında kaynakların
etkili ve verimli kullanılması, itfaiye hizmetlerinin kalitesinin artırılması,
ihtiyaç duyulan nitelik, unvan ve sayıda personel istihdamının sağlanması
gözetilir.
(2)
Birimlerin kurulmasında; beldenin nüfusu, fiziki ve coğrafi yapısı, yangın ve
diğer afetlere hassasiyeti ile gelişme potansiyeli dikkate alınır.
Görevleri
MADDE
6 – (1) İtfaiye Müdürlüğü’nün görevleri
şunlardır:
a)
Yangınlara müdahale etmek ve söndürmek,
b)
Her türlü kaza, çökme, patlama, mahsur kalma ve benzeri durumlarda teknik
kurtarma gerektiren olaylara müdahale etmek ve ilk yardım hizmetlerini
yürütmek; arazide, su üstü ve su altında her türlü arama ve kurtarma
çalışmalarını yapmak,
c)
Su baskınlarına müdahale etmek,
ç)
Doğal afetler ve olağanüstü durumlarda kurtarma çalışmalarına katılmak,
d) (Değişik:RG-9/1/2012-28168) 27/11/2007 tarihli ve
2007/12937 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Binaların
Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik ile verilen görevleri yapmak,
e) 5/6/1964 tarihli ve 6/3150 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Sivil Savunma ile İlgili Şahsi
Mükellefiyet, Tahliye ve Seyrekleştirme, Planlama ve Diğer Hizmetler Tüzüğü
gereğince kurulan itfaiye servisi mükelleflerini eğitmek, nükleer, biyolojik,
kimyasal (NBC) maddeleri ile kirlenmelerde arıtma işlemlerine yardımcı olmak,
f)
Halkı, kurum ve kuruluşları itfaiye hizmetleri ile ilgili olarak
bilgilendirmek, alınacak önlemler konusunda eğitmek ve bu konuda tatbikatlar
yapmak,
g)
Kamu ve özel kuruluşlara ait itfaiye birimleri ile gönüllü itfaiye personelinin
eğitim ve yetiştirilmesine yardım etmek; bunların bina, araç-gereç ve
donanımlarının itfaiye standartlarına uygunluğunu denetlemek ve bu birimlere
yangın yeterlilik belgesi vermek ve gerektiğinde bu birimlerle işbirliği yapmak,
ğ)
Belediye sınırları dışındaki olaylara müdahale etmek,
h)
Belediye sınırları içinde bacaları belediye meclisince tespit edilecek ücret
karşılığında temizlemek veya temizlettirmek ve bacaları yangına karşı önlemler
yönünden denetlemek,
ı)
Talep edilmesi halinde orman yangınlarının söndürülmesi çalışmalarına katılmak,
i)
İmar planlarına göre parlayıcı, patlayıcı ve yanıcı madde depolama yerlerini
tespit etmek,
j)
İşyeri, eğlence yeri, fabrika ve sanayi kuruluşlarını yangına karşı önlemler
yönünden denetlemek, bu konularda mevzuatın öngördüğü izin ve ruhsatları
vermek,
k)
Belediye başkanının verdiği diğer görevleri yapmak.
Çalışma
düzeni
MADDE
7 – (1) İtfaiye hizmetleri resmi tatil günleri de
dâhil olmak üzere, 24 saat esasına göre yürütülür. İtfaiye personelinin çalışma
süresi ve saatleri 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı
Devlet Memurları Kanununda belirtilen çalışma süre ve saatlerine bağlı
olmaksızın, hizmetin aksatılmadan yürütülmesini sağlayacak şekilde Devlet
Personel Başkanlığının uygun görüşü alındıktan sonra tespit olunur.
(2)
İtfaiye personelinin çalışma saatleri vardiyalar şeklinde düzenlenir. Fazla
çalışma ücretleri ile ilgili olarak 5393 sayılı Kanunda yer alan hükümler
uygulanır.
(3)
Personel yetersizliği nedeniyle itfaiye hizmetlerinde 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş
Kanunu hükümlerine göre çalıştırılan işçilere, önceden rızaları alınmak
kaydıyla fazla çalışma ücreti ödenir.
(4)
Afet ve acil durumlar ile itfaiyenin görevleri arasında sayılan diğer tüm
hizmetlerin yerine getirilmesi için; ihtiyaç duyulması halinde, görev dışında
bulunan diğer personel İtfaiye Müdürlüğü tarafından göreve çağrılır. Çağrıldığı
halde mazeretsiz olarak göreve gelmeyen personel hakkında yasal yaptırımlar
uygulanır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Kadro ve Unvanlar
Kadro
ve unvanlar
MADDE
8 – (1) Yalvaç Belediyesi itfaiye teşkilatı
personel kadro ve unvanları, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare
Birlikleri (D9 Grubu) Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslara göre;
itfaiye müdürü, itfaiye amiri, itfaiye çavuşu ve itfaiye eri kadroları ile
diğer kadrolardan oluşur.
Belediye
itfaiye yangın personeli
MADDE
9 – (1) Belediye itfaiye teşkilatında çalışan
itfaiye eri, itfaiye çavuşu, itfaiye amiri ve itfaiye müdürü yangın
personelidir. Bu personel, bizzat yangın yerinde bulunmak ve yangına müdahale
etmekle sorumlu ve görevlidir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İtfaiye Personelinin
Görevleri
İtfaiye
Müdürünün görevleri
MADDE
10 – (1) İtfaiye teşkilatında en üst amir itfaiye
birim amiridir ve başlıca görevleri şunlardır:
(a) İtfaiye hizmetleri ile
itfaiye destek hizmetlerini bir bütün olarak itfaiye stratejileri doğrultusunda
planlamak, yönlendirmek, koordine etmek ve denetleyerek hizmetin etkin ve
verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamak,
(b) Personelin hizmet içi
eğitimini yaptırmak, hizmet verimliliklerini ve mesleki bilgilerini
geliştirmek,
(c) Görevde yükselme sınav
kurulu üyeliği yapmak,
ç) Motorlu
araçlar dahil tüm malzeme ve teçhizatın ikmal, bakım ve onarımını
yaptırmak; hizmete hazır durumda
tutmak, teknolojik gelişmelere uygun olarak yenilenmesini sağlamak,
(d) Belediye başkanının izniyle
itfaiye hizmetleri konusunda kamuoyunu bilgilendirmek,
(e) Yangına ve su kaynaklarına
ulaşım genel planı yapmak ve 1/25.000'lik şehir haritası üzerine işlemek,
(f) Ekte yer alan Örnek-1’e
göre günlük, aylık ve yıllık istatistiklerin tutulmasını sağlamak,
değerlendirmek ve ilgili kuruluşlara göndermek,
(g) İlgili mevzuat ve
standartlara uygun olarak yangın hidrantlarının konulacağı yerleri
belirleyerek ilgili kuruluşlara bildirmek ve çalışır durumda olmalarını
sağlamak,
(h) İtfaiyenin su alabileceği açık havuz ve su
depoları yapılmasını sağlamak,
(i) Kamu ve özel kurumlara ait
itfaiye kuruluşlarını denetlemek ve işbirliğini sağlamak, talep üzerine
eğitimlerini vermek ve gerektiğinde yardıma çağırmak,
(j) Halkı, kurum ve kuruluşları
yangından korunma ve yangınla mücadele konularında bilgilendirmek,
(k) Binaların Yangından
Korunması Hakkında Yönetmelikle verilen görevleri yerine getirmek,
(l) Ekte yer alan Örnek-2
Yangın İhbar Formunun doldurulmasını sağlamak,
(m) Ekte yer alan Örnek-3’e
göre Yangın Raporu’nun düzenlenmesini sağlamak,
(n) Müdürlüğün kullanacağı araç
ve gereçleri sürekli çalışır halde tutmak ve organize etmek.
(o) Müdürlüğe iletilen yazılı
ve sözlü taleplerin Müdürlük görev ve yetki alanında kalan mevzuata uygun olan
talepleri değerlendirerek çözüme ulaştırmak
(p) Müdürlük bütçesini yıllık
performans programına uygun olara hazırlayarak, ilgili kanunlar çerçevesinde
işlemleri yürütmek.
(q) Müdürlüğün taşınır kayıt
işlemlerini yapmak
(r) Arşiv işlemlerini yapmak
(s) İş güvenliğini sağlamak ve
çalışma ortamının sürekli iyileştirilmesi için gerekli çalışmaları yapmak
(t) Belediye başkanının
vereceği diğer görevleri yerine getirmek.
İtfaiye
Gurup Amirinin görevleri
MADDE
11 – (1) İtfaiye teşkilatında hiyerarşik olarak
yer alan herkes birim amiri tarafından verilen görevleri yerine getirmekle
yükümlüdürler. Bu kişiler kendilerine verilen görevlerin eksiksiz olarak
yapılmasından birinci derecede sorumlu olmakla beraber ayrıca personelin
disiplin ve düzeninden, tesis, araç ve gereçlerin temizliği, korunması ve
göreve hazır durumda tutulmasından İtfaiye Müdürüne karşı sorumludurlar.
(2)
Grup amirleri Belediye İtfaiye Yönetmeliğinin 6. maddesinde belirtilen
görevlerin yerine getirilmesinden yetkili ve sorumludur.
İtfaiye
çavuşunun görevleri
MADDE
12 – (1) İtfaiye çavuşları itfaiye grup Amirine
bağlı olarak görev yapar. Kendisine bağlı yangın personeli arasında iş bölümü,
eğitim ve denetim görevini yapar. Kullandığı tüm araç ve gereçlerin müdahaleye
hazır halde bulundurulmasını sağlar. Üst amirlerin bulunmadığı olayları sevk ve
idare eder. Üst amirlerince verilen diğer emir ve görevleri yerine getirir.
Belediye İtfaiye Yönetmeliğinin 6. maddesinde belirtilen görevlerin yerine
getirilmesinden yetkili ve sorumludur.
İtfaiye erinin görevleri
MADDE 13 – (1) İtfaiye eri; Belediye
İtfaiye Yönetmeliğinin 6. maddesinde belirtilen; yangına müdahale, Araç
kullanma, ilk yardım, su baskını, arazide, su üstü ve sualtında her türlü arama
ve teknik kurtarma görevlerini yerine getirir; itfaiye hizmet binası ve müştemilatının
güvenliğini, temizliğini, Araç gereç, teçhizatın bakım ve onarımı ile
haberleşme ve yazışma gibi yürütülmesi gereken diğer iş ve işlemleri ile üst
amirinin verdiği diğer görevleri yerine getirir.
(2) Rütbeli personelin bulunmadığı vb. hallerde itfaiye
Eri’ne birim amiri tarafından yetki verilebilir.
Diğer personel
MADDE 14 – (1) İtfaiye teşkilatında,
hizmetlerin yürütülmesine yardımcı ve destek olmak üzere norm kadroya uygun
olarak, itfaiye yangın personeli dışında personel çalıştırılabilir.
Sivil
Savunma grubu
MADDE
15-
Sivil Savunma grubunun görevleri: (1) 7126 sayılı Sivil Savunma Kanunu ile
birlikte çeşitli kanun, tüzük, Yönerge vb. yasal düzenlemeler çerçevesinde;
(2) Barışta personelin kuruma ait bina,
tesis, araç ve gerecin güvenliğini sağlamak,
(3)Her türlü afetlerde ve olası taarruzlarda
hareket tarzını belirleyici ve tüm bu tehlikeleri en az can ve mal kaybıyla
atlatabilmek için gerekli hazırlıkları kapsayan ve uygulanabilir çeşitli
planlamalarını hazırlamak ve güncel tutulmasını sağlamak,
(4) Hazırlanan planlamaların uygulanmasına
yönelik çeşitli eğitim ve tatbikat faaliyetlerin de bulunmak,
(5) Olağanüstü durumda ise; barışta
hazırladığı tüm tedbir ve planlamaları uygulamaya koymak; kontrol merkezi ve
karargâh servisi bünyesinde tüm çalışmaların koordinesi ile personelin sevk ve
idaresini sağlamak,
(6)
Oluşabilecek Her türlü doğal afet, kaza, çökme, patlama, mahsur kalma ve
benzeri durumlarda en kısa sürede ve anında müdahale edebilmek için;
Belediyemizin yararlanılabilecek Tüm gücünü (İş makinesi, araç gereç ve insan
Gücü) envanterini (teknik bilgi, adres, telefon vb.) tutmak, koordine etmek,
hazır etmek, gerekli tüm plan ve programları yapmak, güncelleştirmelerini
sağlamak,
(a)
Seferberlik
Planlamaları:
·
Savaş Hasar Onarım Planları
·
Kaynak Sayım Cetvelleri
·
24 Saat Çalışma Planları
(b) Afet
Planlamaları:
·
Doğal Afet Kriz Yönetim Planı
·
Afet Acil Yardım Planı
(c) Sivil Savunma Planı Güvenlik Planlamaları:
·
Koruma Güvenlik Planı
(7) Belediye Başkanı ve/veya Başkan
Yardımcıları tarafından yazılı ve sözlü olarak verilen tüm görevleri yerine getirmek.
Cenaze
defin iş ve işlemleri grubu
MADDE 16- (1) Cenaze Defin İş ve
İşlemleri Grubu İtfaiye teşkilatında, hizmetlerin yürütülmesine yardımcı ve
destek olmak üzere norm kadroya uygun olarak, itfaiye yangın personeli dışında
diğer (destek) personel çalıştırılabilir.
MADDE 17- Cenaze Defin İş ve İşlemleri
Grubunun görevleri:
(1)
Alo Cenaze Servisi ile ilgili iş ve işlemleri
yapmak, yaptırmak
(2)
Mezar kazma, kazdırma
(3)
Cenaze yıkama, yıkattırma
(4)
Cenaze Yıkama ve nakil aracı temini
(5)
Kefen temini
(6)
Gassal temin etmek
(7)
Mezar Tahtası temini
(8)
Müezzin ve İmam temini
(9)
Cenaze evine ilk gün sıcak yemek temini
(10) Ölüm
ve mezar yeri kayıtlarını tutmak ve arşivlenmesini sağlamak
(11) Defin
esnasında Merkez camilerden cenaze cemaatinin mezarlığa nakil işlemleri,
Mezarlık ve Cenaze iş ve işlemleri ile ilgili kamu kurum
ve kuruluşları, dernek, vakıf, gerçek ve tüzel kişileri ile gerektiğinde
işbirliği yapmak
BEŞİNCİ
BÖLÜM
Atama
Şartları İtfaiye erliğine atanma şartları
MADDE
18 –
İtfaiye erliğine atanabilmek için 657 sayılı kanunun 48.maddesindeki genel
şartların yanı sıra 21 Ekim 2006 tarih ve 26326 sayılı Resmi Gazetede
yayınlanan Belediye İtfaiye Yönetmeliğinin 5. Bölümündeki atama şartları
uygulanır.
ALTINCI
BÖLÜM
Görevde
Yükselme Esasları Görevde yükselme şartları
MADDE
19–
(1) 21 Ekim 2006 tarih ve 26326 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Belediye
İtfaiye Yönetmeliğinin 6. Bölümündeki görevde yükselme esasları uygulanır.
YEDİNCİ
BÖLÜM
Eğitim
ve Denetim Yönetici personelin eğitimi
MADDE
20 –
(1) Belediye itfaiye teşkilatlarının yönetici personelinin temel eğitimleri
İçişleri. Bakanlığı Sivil Savunma Genel Müdürlüğünün koordinasyonunda
hazırlanacak yıllık programlar çerçevesinde; Türkiye Belediyeler Birliği, yurt
içi ve yurt dışında eğitim merkezi bulunan itfaiye teşkilatları veya üniversitelerin
ilgili bölümleri ile bu konuda kurulmuş sivil toplum örgütleriyle işbirliği
yapılarak gerçekleştirilir.
Hizmet
içi eğitim
MADDE
21–
(1) İtfaiye personeline; yangın önleyici tedbirler, itfaiye teşkilatının araç
gereç ve malzemeleri, söndürücü cihazlar, söndürme ve kurtarma usulleri, ilk
yardım, yangın yerinde araştırma ve inceleme, yangının keşfi, sabotaj ve
kundakçılık ile sevk ve idare hususlarında eğitim alabilmeleri için itfaiye
yıllık, aylık, haftalık, günlük nazari ve uygulamalı eğitim programları,
hazırlanır ve uygulanır.
(2) Yıllık eğitim programında yer alan
konular, teknolojik gelişmeler ve mahallin özellikleri de dikkate alınarak
aylık, haftalık, günlük ders saatlerinde verilecek şekilde ayrı ayrı hazırlanır
ve eğitim programı dosyasında muhafaza edilir.
(3) İtfaiye teşkilatı personelinin temel ve
teknik eğitimlerinde, İçişleri Bakanlığı, Türkiye Belediyeler Birliği, yurt içi
ve yurt dışında eğitim merkezi bulunan itfaiye teşkilatları veya
üniversitelerin ilgili bölümleri ile bu konuda kurulmuş sivil toplum
örgütleriyle işbirliği yapılarak gerçekleştirilir.
(4) Halkı yangına karşı bilinçlendirmek;
yangın ve diğer olaylar hakkında bilgilendirmek için basın, yayın ve iletişim
araçlarından yararlanılır.
Denetim
MADDE 22 – (1) İtfaiye teşkilatı ve personelinin
çalışmaları, ekte yer alan Örnek-5 İtfaiye Hizmetleri
Denetleme Formu’na göre denetlenir.
(2) Bu denetleme;
a)
Sivil Savunma Genel Müdürlüğü veya Bakanlık denetim elemanları,
b)
Valiler, kaymakamlar ve belediye başkanları ile bunların görevlendireceği diğer
personel,
tarafından
yapılır.
(3) Gerek görülmesi halinde
ikinci fıkranın (b) bendine göre düzenlenen denetleme raporları, yapılan
işlemler, teklif ve önerilerle birlikte bir ay içinde İçişleri Bakanlığına
gönderilir.
Belediye itfaiye
raporlarının verilmesine ilişkin uyulacak usul ve esaslar
MADDE
23-(1)
Belediye itfaiye teşkilatına, İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin
Yönetmeliğin ilgili hükümlerine göre yangına karşı gerekli önlemlerin
alındığını gösteren itfaiye raporunun düzenlenmesi için başvurulması halinde
belediye itfaiye teşkilatının ilgili görevlisi başvuruya konu işyerini yerinde
inceler ve raporunu, yaptığı tespitleri esas alarak hazırlar. İtfaiye raporu
verilmesi işlemleri sırasında başvuru sahiplerinden yangın söndürme cihazı
belgesi (fatura veya dolum fişi fotokopisi), işyerinden yangın tedbirlerini
aldığına dair taahhütname veya diğer bir belge istenmez.
(2) İşyeri Açma ve Çalışma
Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin ilgili hükümlerine göre itfaiye raporu
gerektirmeyen işyeri kapsamında yer alan işyerleri için belediye itfaiye
teşkilatınca itfaiye raporu düzenlenmez. İtfaiye raporu gerektirmeyen işyerleri
için itfaiye raporu alınmak üzere başvurulması halinde başvuru sahibine itfaiye
raporu düzenlenmeyeceği hususu yazılı olarak bildirilir.
(3) Binaların Yangından
Korunması Hakkında Yönetmeliğin ilgili hükümlerine göre yangına karşı gerekli
önlemlerin alındığını gösteren itfaiye raporunun düzenlenmesi için yapılan
işlemler sırasında itfaiye raporuna konu binaya ait yapı ruhsatı belgesine
gerek duyulması halinde yapı ruhsatına ilişkin bilgiler Kimlik Paylaşım Sistemi
üzerinden alınır. İtfaiye raporunun düzenlenmesine ilişkin işlemler sırasında
başvuru sahiplerinden ayrıca yapı ruhsatı belgesinin sureti istenmez.
(4) İşyeri Açma ve Çalışma
Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik ile Binaların Yangından Korunması Hakkında
Yönetmeliğin ilgili hükümleri gereği yangına karşı gerekli önlemlerin
alındığını gösteren itfaiye raporlarına ilişkin bilgiler elektronik ortamda
kayıt altında tutulur ve itfaiye raporunun düzenlendiği gün itfaiye raporuna
ilişkin kayıtlar yetkili idareyle elektronik ortamda paylaşılır.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Spor ve Tesisler
Spor
MADDE 24 – (1) İtfaiye personelinin fiziki
nitelikleri, hazırlanan spor programları ile desteklenir. Personele;
kültür-fizik çalışmaları, atletizm, aletli sporlar, mukavemet ve denge sporları
ile uygun görülecek diğer mesleki spor faaliyetleri yaptırılarak iş verimlilikleri
arttırılır.
(2) Eğitim programları
hazırlanırken haftanın en az 3 gününe ait uygulamalı ders saatlerine günün
sportif çalışmasının gerektirdiği kadar süre ilave edilir. İtfaiye personelinin
belirtilen sportif çalışmaları ve mesleki sporları yapabilmesi için gerekli
alan düzenlemesi ile araç gereç ve özel spor kıyafetleri belediye tarafından
temin edilir. Ayrıca bu konuda belediyenin spor ve sosyal tesislerinden
yararlanılır. İtfaiye teşkilatına yurt içi ve yurt dışında düzenlenen spor
etkinliklerine ve itfaiye spor müsabakalarına katılma imkânı sağlanır.
(3)
Bu hak ve imkânlardan gönüllü itfaiyeciler de yararlandırılabilir.
Tesisler
MADDE 25 – (1) İtfaiye personelinin hizmet
binası, depo, bakım ve onarım üniteleri, garajı ve diğer yerleşim birimleri
hizmet gereklerine uygun olarak projelendirilir ve tesis edilir.
(2)
Projelendirme sırasında itfaiye personelinin sportif çalışmaları için gerekli
düzenlemeler öncelikli olarak dikkate alınır.
DOKUZUNCU BÖLÜM
Kıyafet ve Koruyucu
Teçhizat
Personel kıyafeti
MADDE 26 – (1) İtfaiye personeli resmi
kıyafet giymekle yükümlüdür. Personelin resmi kıyafet giderleri; yazlık,
kışlık, harici elbise ve kişisel koruyucu teçhizat da dahil olmak üzere
ihtiyaca ve günün şartlarına göre 657 sayılı Kanunun 211 inci maddesi esas
alınarak belediye tarafından karşılanır. Yazlık ve kışlık elbise her yıl, tören
elbisesi ise iki yılda bir verilir.
(2)
İtfaiye personelinin kıyafeti ve rütbe işaretleri, ekte yer alan Örnek-6’da
gösterilmiştir.
Kişisel koruyucu teçhizat
MADDE 27 – (1) İtfaiye personeline İtfaiye Yönetmeliğinin 33 üncü maddede
belirtilen kıyafetlerinin yanında günün teknolojisine ve Türk Standartları
Enstitüsü (TSE) veya Avrupa Normları (EN) standartlarına uygun olarak yangın,
sel, çığ, nükleer, biyolojik, kimyasal ve benzeri tehlikelere karşı özel
teçhizat ve kıyafet de verilir.
ONUNCU BÖLÜM
Personelin Sosyal Hakları
ve Disiplin Cezaları
Yemek
MADDE 28 – (1) 24 saat iş, 48 saat
istirahat şeklinde çalışan itfaiye personeline 3; 12 saat iş, 24 saat istirahat
ve 12 saat iş, 12 saat istirahat şeklinde çalışan itfaiye personeline 2, 12
saatten az çalışan itfaiye personeline 1 öğün yemek verilir. Yiyecek giderleri
657 sayılı Kanunun 212 nci maddesi esas alınarak belediyece karşılanır.
İzin hakkı
MADDE 29 – (1) İtfaiye personelinin
izinleri, teşkilatın yangınla mücadele gücünü aksatmamak kaydı ile 657 sayılı
Kanun hükümlerine göre verilir.
Ödüllendirme
MADDE 30 – (1) Görevlerinde üstün
başarı ve yararlılık gösteren itfaiye personeline, başarı ve yararlılığının
derecesine göre yürürlükteki mevzuat hükümlerine uygun olarak ödül verilebilir.
Sağlık taraması
MADDE 31 – (1) İtfaiye teşkilatında
çalışan yangın personeli, yılda bir kez sağlık taramasından geçirilir.
Disiplin cezaları
MADDE 32 – (1) İtfaiye personeline uygulanacak
disiplin cezaları şunlardır:
a)
Uyarma,
b)
Kınama,
c)
Aylıktan kesme,
ç)
Kademe ilerlemesinin durdurulması,
d)
Meslekten çıkarma,
e)
Devlet memurluğundan çıkarma,
(2)
Meslekten çıkarma cezası dışında verilecek disiplin cezalarında, 657 sayılı Kanunun
ilgili hükümleri uygulanır.
(3)
Meslekten çıkarma cezasını gerektiren eylem, işlem, tutum ve davranışlar
şunlardır:
a)
Amir ya da üstlerinin itfaiye hizmetlerine yönelik icraatına karşı çıkmak ve
görev yapılmasını engellemek, toplu hale dönüştürerek bu eyleme katılmak,
katılmayı tahrik veya teşvik etmek,
b)
Hırsızlık, gasp, dolandırıcılık, irtikâp, rüşvet, zimmet, ihtilas, ırza tasaddi, sahtecilik ve kalpazanlık
suçlarını işlemek,
c)
Kasıtlı olarak gerçek dışı rapor vermek veya tutanak düzenleyip imza etmek veya
ettirmek,
ç)
Gizli tutulması zorunlu olan ve görevi ile ilgili bulunan bilgi ve belgeleri
görevli veya yetkili olmayan kişilere açıklamak,
d)
Uyuşturucu madde kullanmak, göreve sarhoş gelmek, görev yerinde alkollü içki
kullanmak yahut kullanılmasına göz yummak,
e)
Kasıtlı olarak telsiz haberleşmesini engellemek.
ONBİRİNCİ BÖLÜM
Araç, Teçhizat ve Malzeme
Araç
MADDE 33 – (1) Yalvaç İtfaiye
teşkilatında; İtfaiye Yönetmeliğinde belirtilen nufus kıstaslarına göre
belirlenen en az 1 adet acil kurtarma aracı, 2 adet itfaiye söndürme aracı, 1
adet merdivenli araç, ilgili TSE veya EN standartlarına uygun
olarak bulundurulur.
Teçhizat ve malzemeler
MADDE 34 – (1) İtfaiye teşkilatında
kullanılacak teçhizat ve malzemelerin cins, miktar ve nitelikleri hizmet
gereklerine göre teknolojik gelişmelere uygun olarak tespit edilir.
(2) Teçhizat ve
malzemelerin temininde TSE ve EN standartlarına uyulur.
ONİKİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Kimlik belgesi
MADDE 35 – (1) Her itfaiye memuruna
bir kimlik belgesi verilir. (İtfaiye Yönetmeliği Ek-2)
(2) Kimlik belgesinde
memurun adı, soyadı, görev yaptığı belediyenin ismi, sicil numarası, unvanı,
kan grubu ve nüfus bilgileri yer alır.
(3) Kimlik belgesini
belediye başkanı, yetki vermesi halinde ilgili belediye başkan yardımcısı
imzalar.
(4) Bilgilerde değişiklik
oldukça keyfiyet, kimlik belgesine işlenir.
(5) Her ne suretle olursa
olsun görevinden ayrılan itfaiye memuru kimliğini belediye başkanlığına teslim
eder.
Gönüllü itfaiyecilik
MADDE 36 – (1) İtfaiye hizmetlerinin
desteklenmesine ihtiyaç duyulan yerlerde 9/10/2005 tarihli ve 25981 sayılı
Resmî Gazete’de yayımlanan İl Özel İdaresi ve Belediye
Hizmetlerine Gönüllü Katılım Yönetmeliği hükümlerine göre gönüllü itfaiye
teşkilleri kurulabilir.
Yönergede bulunmayan haller
MADDE 37 -İşbu yönergede hüküm
bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur. Bu
yönergede zikredilen ekler İtfaiye Yönetmeliği ekleridir.
Yürürlük
MADDE 38 - Bu Yönerge Belediye
Meclisinin kabulü tarihinde yürürlüğe girer. Bu yönetmeliğin yürürlüğe
girmesiyle birlikte, bundan önce yürürlükte olan Yalvaç Belediyesi İtfaiye
Müdürlüğü Yönergesi yürürlükten kaldırılmıştır
Yürütme
MADDE
39 – Bu
Yönerge hükümlerini Yalvaç Belediye Başkanı yürütür.
Halil
Hilmi TÜTÜNCÜ Belediye
ve Meclis Başkanı |
Fatma Meral DURUCAN Meclis Üyesi |
Doğan TURAN Meclis
Üyesi |
Nuh Murat SARIOĞLU Meclis
Üyesi |
|
|||
|
|||
İbrahim ŞEN Meclis
Üyesi |
Turgut MUTAF Meclis
Üyesi |
Fahri KODAL Meclis
Üyesi |
Orhan ÖZEN Meclis
Üyesi |
|
|||
|
|
|
|
|
|||
Mehmet BUĞDAYCI Meclis Üyesi |
Mümin İNANICI Meclis
Üyesi |
Arifkadın UZEL Meclis
Üyesi |
İsmail ÖZYURT Meclis Üyesi |
|
|||
|
|||
Mevlüt AŞIK Meclis Üyesi |
Abdullah GÖKKAYA Meclis
Üyesi |
Gencer KONDAL Meclis
Üyesi |
Hatice BAŞARAN Meclis Üyesi |